• fjanten

Tråden om tidigare igångsättning.

Jess1233 skrev 2018-03-26 15:16:07 följande:

Hej,

Jag ska på bedömning för ev igångsättning vecka 37+1.

Jag har extrema smärtor pgr av min reumatism och det blir värre å värre för varje dag som går. Min fråga till er är fick ni igångsättning samma dag som bedömningen? Även om tappen var omogoen fick ni igenom igångsättningen ändå? Och varför fick ni igenom igångsättningen? Och vilken vecka sattes ni igång?

(Jag håller på att gå i taket å klarar inte av denna graviditet längre.. reumatologen, min bm och förlossningen tycker jag borde sättas igång. Vi får helt enkelt se vad läkaren säger när jag åker dit.)

Jag blev bedömd i 36+något. Fick igångsättning inbokad till 38+något. Allt startade dock av sig själv i 37+0.

Jag skulle sättas igång p.g.a. stort barn och enorm förlossningsrädsla.
  • fjanten
    fjanten skrev 2018-03-26 15:21:09 följande:

Jag blev bedömd i 36+något. Fick igångsättning inbokad till 38+något. Allt startade dock av sig själv i 37+0.

Jag skulle sättas igång p.g.a. stort barn och enorm förlossningsrädsla.

Angående tappen så var den både mjuk, kort och hade öppnats några cm. Det var andra barnet.
  • fjanten

Jag fick förklarat för mig att man helst inte sätter igång förräb 38+ för att oftast brukar barnens sugreflex/teknik förbättras under någon vecks efter vecka 37 - vilket såklart gör det lättare för barnet att amma. Å andra sidan fattade min 37+are på en gång att andra, medan min 40+are inte alls fick till det. Sedan är det ju förstås bra om barnet hinner bli så moget som möjligt.

Svar på tråden Tråden om tidigare igångsättning.