Inlägg från: Jess1233 |Visa alla inlägg
  • Jess1233

Tråden om tidigare igångsättning.

Hej,

Jag ska på bedömning för ev igångsättning vecka 37+1.

Jag har extrema smärtor pgr av min reumatism och det blir värre å värre för varje dag som går. Min fråga till er är fick ni igångsättning samma dag som bedömningen? Även om tappen var omogoen fick ni igenom igångsättningen ändå? Och varför fick ni igenom igångsättningen? Och vilken vecka sattes ni igång?

(Jag håller på att gå i taket å klarar inte av denna graviditet längre.. reumatologen, min bm och förlossningen tycker jag borde sättas igång. Vi får helt enkelt se vad läkaren säger när jag åker dit.)

• Svar på tråden Tråden om tidigare igångsättning.
  • Jess1233
    fjanten skrev 2018-03-26 15:21:09 följande:

Jag blev bedömd i 36+något. Fick igångsättning inbokad till 38+något. Allt startade dock av sig själv i 37+0.

Jag skulle sättas igång p.g.a. stort barn och enorm förlossningsrädsla.

Vad skönt att de gick igång av sig självt, har börjat fått lite förvärkar nu så hoppas ju på att de kommer igång av sig själv men det tror jag knappast. :/
  • Jess1233
    Anonym (Aj aj) skrev 2018-03-26 15:24:08 följande:

När jag väntade min dotter 2013 så mådde jag dåligt på grund av foglossning mm. Var ett vrak så min bm skickade mig för bedömning 11 dagar innan bf. Fick först en otroligt otrevlig bm som ansåg att alla mår bra dåligt och är otåliga i slutet och det var bara att bita ihop. Fick sen ultraljud och hade på tok för lite vatten så blev inlagd direkt för igångsättning. Började med ballongkateter och dagen efter togs vattnet. Sen gick det fort.

Med tanke på din problematik så skulle jag bli förvånad om du inte blir igångsatt. Lycka till iaf

Vad skönt att du blev igångsatt men sjukt tråkigt när de finns barnmorskor som är sådär.. inte kul när man redan är så sårbar lixom.. jag är livrädd att jag inte är mogen och de skickar hem mig, ska skriva ner en lapp på hur jag mår och hur det är å går hellre med en smärtsam förlossning nu än att vänta veckor tills jag blir mogen lixom.. Kan inte ta mig ur sängen längre och toa besöken slutar med varje natt att jag gråter.. ush å blä! Håller alla tummar att de startar mig.
Svar på tråden Tråden om tidigare igångsättning.