Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Tråden om tidigare igångsättning.

Jag hade komplikationer och hemsk smärta i ljumsken (som ljumskbråck) under förra (andra) graviditeten. Första barnet hade dessutom kommit åtta dgr tidigt och snabbt. Eftersom läkaren på spec.mvc misstänkte att ljumsken/benet skulle kunna ställa till det vid förlossningen ville de ha koll redan från start och fick några veckor innan ett satt datum för planerad igångsättning i 37+4. Var helt omogen vid igångsättningen. Men räckte med en omgång gel och sedan drog det igång. Hemsk förlossning.. Sjukt intensiv med värkar som kom på varandra utan vila och benet ställde till det. Nu gravid med nr tre och har fått beviljat planerat snitt eftersom igångsättning inte fungerade bra då jag har samma problem med benet igen. Hade dock inte fått igångsättningen så tidigt om det inte var för att de ville vara säkra (ja så säkert det nu går) att de skulle hinna före en spontan förlossning eftersom ettan kom lite tidigt och för att jag står på fragmin.

Tror inte du ska räkna med samma dag som bedömningen om inget visar på att bebisen måste ut. 37+1 är i tidigaste laget. De brukar vilja vänta till minst 38+0 om det går. Sade dem till mig iaf. Men sedan görs ju undantag självklart.

Svar på tråden Tråden om tidigare igångsättning.