Inlägg från: Anonym ("Svenska tokvänstern") |Visa alla inlägg
  • Anonym ("Svenska tokvänstern")

Böneutrop!

Anonym (En som vet) skrev 2018-03-26 20:22:28 följande:

Det är viktigare med böneutrop bland vissa traditionella svenskar, framför allt inom Vänster- och Miljöpartiet, än vad det är för muslimer.

Böneutrop behövs inte längre! Numera har alla en mobiltelefon där de kan lägga in påminnelser om när det är dags att be. Läs artikeln!

www.aftonbladet.se/debatt/a/rLGw5A/muslimer-behover-inte-boneutropet-langre

Rätt och riktigt. De som engagerar sig mest för böneutrop är V- och MP-anhängare.

Intressant att vänsterkvinnor brinner för böneutrop i svenska moskéer.

Tro ni att en kvinna skulle få delta i en muslimsk sed eller tradition? 

Humlan88 skrev 2018-03-26 21:03:28 följande:
    Varför de? Är ju inte som att kyrkklockorna ropar ut massa religiösa böner.
    I Sverige talar vi numera dagligen om böneutrop, könsstympning, månggifte och barnäktenskap.

Fått nog av islamiseringen.

oanonym skrev 2018-03-26 23:02:02 följande:

Det jag vänder mig emot är inte det lilla oväsen ett eventuellt böneutrop orskar, utan vad religionen står för. Det är det som är det viktiga. Därför försvinner liknelser med glassbilar och dylikt, för mig.

Så är det. Hemglass sprider inte hat, förtryck och underkastelse.

Samtidigt kan jag förstå om man irriterar sig på Hemglass-bilens signal.

En röst på vänstern är en röst för ett islamiserat Sverige där muslimska seder och traditioner fortplantar sig i rask takt.

Tänk på det 9 september.

Frågan är om inte böneutropförespråkarna bara agerar valarbetare åt M + SD + KD.

Märkliga är ju hur vänsterns kvinnor brinner för frågan när en kvinna aldrig skulle få delta i en muslimsk sed/tradition.

Hur kan man gilla jämställdhet och tycka om islam?

Anonym (Hmmm) skrev 2018-03-27 15:39:00 följande:
    Då kanske dessa muslimer kan bosätta sig i muslimska länder så att vi andra slipper lida av detta spektakel!

Fullkomligt AVSKYR detta ylande oväsen!
    Vi har religionsfrihet och då tänker jag att man inte ska utöva sin religion på ett sätt som påverkar andra, vilket böneutrop gör.

Det här är bara början då den muslimska befolkningen ökar i snabb takt och de kommer ställa krav på hur Sverige ska vara i framtiden.

De kommer inte stå bredvid och titta på, eller hur jag ska uttrycka mig.
    Anonym (En som vet) skrev 2018-03-27 15:47:26 följande:
    Nej, du har inte ljud i den utsträckningen som du beskrev - inte om du är psykiskt frisk. :) Vissa hör ljud som inte finns och därför gav jag dig rådet att besöka psykakuten, i all välmening.:)
    Jag var på zoo som liten och där skrek djuren...
    sextiotalist skrev 2018-03-27 15:51:00 följande:
    Jag är ambivalent, hade det varit en gång i veckan, till fredagsbönen, inga problem. Men jag vill inte ha böneutrop fem gånger om dagen som i de muslimska länderna (som någon skrev, det finns klockor som kan användas)

Tänker att det börjar med en gång i veckan, men att det på sikt kommer bli mer än så.
    Kawthar skrev 2018-03-27 16:19:54 följande:
    Böneutropet har existerat i Sverige sedan 5 år tillbaka och är fortfarande efter alla dessa år endast ett inslag på 2-3 min fredag lunchtid. Finns heller inga belägg på att det skulle utökas så du målar upp en falsk bild som inte har någon verklighetsförankning annat än i ditt huvud.
    Ok.

En gång eller flera gånger, tycker man bör bosätta sig i Mellanöstern om man vill leva som i Mellanöstern.

Begriper inte varför vi ska visa tolerans mot en ideologi som helt saknar tolerans.
Svar på tråden Böneutrop!