Inlägg från: Anonym (Hmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm)

Böneutrop!

Kawthar skrev 2018-03-27 15:33:51 följande:

Jag är mot förbud mot böneutrop då det redan existerar och har gjort nu i flera år. Fittja moské var först ut år 2013 och därefter har tror jag en annan moské har detta. Alltså inte så att alla moskéer i Sverige börjar med det som en del påstått i tråden samt att det fortfarande gäller 2-3 min vid 12-13 tiden beroende av årstid, så att ?mussarna? skulle ha nån hemlig agenda att börja med 5 böneutrop om dagen är ren och skär lögn. Det finns absolut inget belägg för detta.

För det är ju som så att vi har klockor idag, larm och mobiler som talar om för oss när vi ska be våra böner, däremot är det ett vackert inslag för en muslim att få höra böneutropet vid fredagsbönen som är våran gemensamma bön där imamen ger en predikan, likt söndagsmässan för kristna.

Då kanske dessa muslimer kan bosätta sig i muslimska länder så att vi andra slipper lida av detta spektakel!

Fullkomligt AVSKYR detta ylande oväsen!
  • Anonym (Hmmm)
    Kawthar skrev 2018-04-05 06:26:16 följande:
    Ja det är verkligen vackert!

Jag hade aldrig skolavslutning i kyrkan som barn så den traditionen är främmande för mig. Men däremot berättade en väninna till mig att hennes barn hade detta och problemet som hon berättade var att prästen passade på att ha en predikan om kristen tro , vilket jag som muslim eller andra med annan tro inte tycker är ok. Vill jag att mina barn ska höra predikan kan jag ta dom till kyrkan privat, och anser inte att detta är något mina barn behöver ta del av på en skolavslutning.

Jag tycker inte att vi ska förbjuda fattigdom, däremot ska det sättas mer press på dom länder där framförallt romer diskrimineras ,vilket borde vara väldigt enkelt då det handlar om länder inom EU.

Har heller inget emot jv , främsningsarmen ,hare krishna eller andra religiösa grupperingar, och vill absolut inte förbjuda dom i det offentliga. Det är en ganska farlig väg att gå.
    Vackert? Det är ett rent outhärdligt ylande som INGEN ska behöva utstå....ren tortyr är det!
Svar på tråden Böneutrop!