Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Böneutrop!

Anonym (Oväsen) skrev 2018-03-26 20:19:23 följande:
    Lämna glassbilen ifred!!!! Det är ju bland det underbaraste vi har kvar av gamla folkhemmet:)
    Va, folkhemmet, den har varit en plåga sedan den kom
  • sextiotalist
    Anonym (Oväsen) skrev 2018-03-26 19:45:30 följande:

Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

Jag är ambivalent, hade det varit en gång i veckan, till fredagsbönen, inga problem. Men jag vill inte ha böneutrop fem gånger om dagen som i de muslimska länderna (som någon skrev, det finns klockor som kan användas)

• sextiotalist
    Aniiee skrev 2018-03-27 14:57:31 följande:
    Jaha, s[ jag har INTE två kyrkor, järnväg, motorväg, glassbil, folkstoj och en och annan siren utanför fönstred? Vad bra! Då kan jag...... fortsätta leva som vanligt..... antar jag, eftersom det då gör noll skillnad.

Men, ja, alltså, mitt enda motargument mot böneutropp i går kväll var alltså att jag inte vill ha ännu mer ljud i min omgivning. Visst kan jag uppsöka psykakuten för det, men jag tror inte direkt att de skulle ta emot mig. De hade nog hänvisat till min hyresvärd så de kan ljudisolera bättre (vilket de knappast kan..... Huset är redan välisolerat.)

Vi bodde så vi hade en järnväg, en motorväg, en större trafikled och en bilverkstad (med oljud av olika slag) och en och en annan sirén. Så jag vet att det kan vara så (och ja, man hör inte godstågen till slut), inga kyrkor dessvärre.

Du har inte, som extra krydda, en vägskyddsanläggning också ? ;)

Anonym (En som vet) skrev 2018-03-27 15:47:26 följande:
    Nej, du har inte ljud i den utsträckningen som du beskrev - inte om du är psykiskt frisk. :) Vissa hör ljud som inte finns och därför gav jag dig rådet att besöka psykakuten, i all välmening.:)

Och det vet du för att?
Svar på tråden Böneutrop!