Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

Böneutrop!

Jag tror vi inom ett par/tre decennier har moskéer och minareter över hela vårt land. Böneutrop kommer att vara vardag vare sig vi vill eller inte. Här i Norrland där jag bor har vi än inget av detta och jag tror inte att det kommer byggas ngt precis i min närhet för det finns inte mark. Det är min lilla tröst.

• Anonym (mor)
    Anonym (pppp) skrev 2018-03-28 06:59:32 följande:

Om man kan hänvisa till att man tex får bullerskador för att det är för hög decibel på  tex ett böneutrop eller en kyrkklocka, så borde man kunna ge ett förbud mot att just den används på det stället där man mätt upp. Eftersom det är ganska noga vad gäller tex trafikbuller i tätort och liknande, så borde även sådana här inslag mätas bullret på. 

Dock kan man inte diskutera religionsaspekten eftersom vi har religionsfrihet. 

Fast det går knappast att komma och gnälla för att man råkat bosätta sig i närheten av Uppsala domkyrka! eller en annan kyrka som ringt i hundratals år! OCH jag tror för egen del att det inte kommer löna sig ETT DUGG att åberopa bullerskador när en ny minaret med tillhörande böneutrop smälls upp på ens gata. Det är vad jag tror och hur det blir får vi se de närmaste åren
  • Anonym (mor)
    Anonym (nej) skrev 2018-03-28 09:45:54 följande:

Nej, vi ska inte ha böneutrop i Sverige.

Tänk om det var så enkelt och självklart.
  • Anonym (mor)
    Bjoer skrev 2018-03-28 11:50:11 följande:
    Innan 1996 blev alla vars ena förälder var medlem medlemmar vid födseln. Idag blir man det vid dopet. Det innebär att de flesta levande svenskar som är medlemmar idag inte aktivt gått med i svenska kyrkan.
    Men det är enkelt att aktivt gå ur om man känner för det. Det gjorde jag när Antje Jackelén dök upp.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Utanför boxen) skrev 2018-03-29 05:55:15 följande:

Vems ärenden går de som hela tiden försvarare en viss religion? Kan det vara ryska intressen inblandad?

Ja det är säkert Putin som ligger bakom.
Svar på tråden Böneutrop!