Inlägg från: Bobby Clarke |Visa alla inlägg
  • Bobby Clarke

Böneutrop!

KillBill skrev 2018-03-28 20:36:22 följande:

I den här tråden ges utryck för att det är just muslimska böneutrop som ska förbjudas/förhindras med argumentet att det finns fundamentalistiska muslimer som sprider hat och hot och odemokratiska metoder. Saken är den att det finns fundamentalister inom alla religioner och man kan inte kollektivt straffa en hel religion för vad ett fåtal ställer till med.

Ett fåtal?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6731295
  • Bobby Clarke
    KillBill skrev 2018-03-28 20:49:56 följande:

Vet inte vad du försöker dela, du lyckades inte.

Hur många är ett fåtal i din värld?
  • Bobby Clarke

[quote=78591073][quote-nick]KillBill skrev 2018-03-29 07:10:19 följande:[/quote-nick]Om du läser tidigare i tråden så ser du att det finns lagstiftning som reglerar fenomen som stör allmänheten exempelvis höga ljud eller buller som sker sent på kvällen mitt i natten men lagen är tydlig med att allmänheten som bor i en tätort får tåla vissa störningar och buller under dagtid (t.ex. några minuters klockringning eller böneutrop).

Klagomål från en ateist som klagar på några minuters religiöst klockringande eller några minuters böneutrop kommer därför inte beaktas (om ljudnivån betraktas som rimlig).

Att inte tillåta klockringning eller böneutrop från en enskild religion exempelvis islam är i linje med  svensk eller internationell lagstiftning.

Men varför inte placera/bygga en minaret på Medborgarplatsen, så alla innerstadsbor kan njuta av ljudet?

• Bobby Clarke
    Anonym (Kikiki) skrev 2018-03-30 16:30:56 följande:

Kul att du visar bilder från USA..

Skillnaden är väl att dels är kristendomen en utdöende religion i Sverige. Dels har aldrig så många lämnat kyrkan som under senaste åren. Men för att ändå prata statistik..

60% av Sveriges befolkning (~6 miljoner) är med i svenska kyrkan men endast 2% av dessa går regelbundet i kyrkan. Av dessa 2% finns ingen kartläggning över hur många som är våldsbejakande extremister, just eftersom det saknas några att kartlägga. Det talar lite för om hur mycket kristna extremister det finns i Sverige..

Jämför sedan detta med muslimer. År 2017 fanns det 8,1% muslimer i Sverige, alltså ~800 000 muslimer. Av dessa har Säpo koll på tusentals som är våldsbejakande extremister. Vi vet även från det jag tidigare länkat från Svd att över 50% av svenska muslimer bland annat hellre hade haft religiösa lagar i Sverige än svenska lagar. Dvs minst 50% som är extrema i sin tolkning av religionen.

You do the math.

Källa: wikipedia.

Om våldsbejakande muslimska extremister:

unv.is/aftonbladet.se/nyheter/a/OVQRq/sapochefen-det-finns-tusentals-radikala-islamister-i-sverige 2017

• Bobby Clarke
    KillBill skrev 2018-03-31 18:03:32 följande:

Det största terrordådet i norden utfördes av en kristen extremist."Breivik: Mitt nätverk en kristen version av al-Qaida"

www.dn.se/nyheter/varlden/breivik-mitt-natverk-en-kristen-version-av-al-qaida/

Det är ETT vidrigt dåd gjort av en galning. Kan du rabbla upp fler?

Tror det är några fler dåd som gjorts i Allahs namn senaste åren?

Men du lyckas nog googla fram något intressant som motvikt!
  • Bobby Clarke
    KillBill skrev 2018-04-02 10:29:11 följande:

Frågan är om det någonsin har varit så viktigt med källangivelser som nu. Har du inte uppmärksammat problemet med fake news, ryska trollfabriker och utländsk valpåverkan?  Idag är det så enkelt att ange källor så de som inte kan lämna källangivelser väcker befogad misstänksamhet.

Gäller det även de socialdemokratiska trollen, eller bortser du från dem?
  • Bobby Clarke
    KillBill skrev 2018-04-02 11:11:56 följande:

Det kan finnas finns "troll" överallt, bland moderater, socialdemokrater och sverigedemokrater så se upp!

Detsamma!
  • Bobby Clarke
    Anonym (Mumin) skrev 2018-04-03 09:56:05 följande:

Duger "hörde det på nyheterna" eller "läste det i DN/SvD/Aftonbladet, kommer inte ihåg exakt datum"? Det här är ett samtals- och debattforum, inte en högskoleuppsats eller faktabok. Självklart ska man ha belägg för det man säger, men om man ska bifoga en källhänvisning till allt skulle nog de flesta tappa intresse för debatten.

• Bobby Clarke
    KillBill skrev 2018-04-05 07:54:23 följande:

Jag ä förbluffad över att det finns människor som inte reagerar över att någon drar paralleller mellan någon som gjort sig skyldig till folkmord/brott mot mänskligheten och en svensk barnläkar som inte har gjort sig känd för en enda ond handling (rätta mig om jag har fel).

I praktiken har kommunistiska diktaturer gjort sig kända för brott mot mänskligheten som är jämförbara med nazismens brott mot mänskligheten men man är inte en ond människa bara för att man är kommunist och vill fördela produktionsmedlen lika mellan alla människor. Det är ju inte så att en kommunist av idag hyllar Stalin (så som vissa nazister hyllar Hitler) eller det samhälle som Stalin representerade.

Du beskyller mig för att vara naiv, jag beskyller dig för att vara förblindad av hat mot alla som inte delar din bild av Israel/Palestinajonflikten.

Allt står inte i Aftonbladet Bill.

www.metro.se/artikel/stalin-hyllas-i-ryssland-xr
  • Bobby Clarke
    KillBill skrev 2018-04-05 10:47:09 följande:

Vi diskuterar Henry Ascher, jag kan inte se hans namn i artikeln. Kan du förtydliga på vilket sätt artikeln är kopplad till Henry Ascher?

Jag gjorde det du brukar göra när du argumenterar, dvs trycker på en specifik mening i ett stycke och bortser från allt annat.

Som du såg i min länk så finns det visst människor som idag hyllar Stalin, precis som det finns personer som hyllar Hitler.
  • Bobby Clarke
    Thereisthat skrev 2018-04-08 13:39:17 följande:

Ja, men du har frågat hur nazisterna ser på saken och de använder ordet repatriering av alla dessa grupper, och det följer exakt samma princip som vid repatrieringar av flyktingar. Handikappade är, vad jag förstått det som, ett omdiskuterat ämne bland nazister och har varit det alltsedan NSDAP grundades, och Hitler uttalade sig sällan i den frågan. Å ena sidan hävdade vissa (Goebbels b.l.a.) att handikappade var degenerativt för samhället och en kostnad mer än en inkomst. Andra hävdade att handikappade skulle tas om hand på samma sätt som gamlingar skulle i det tredje riket.

Nu har jag svarat på dina frågor och nu får du faktiskt svara på min enda fråga: Hur kan du tycka att kommunister av idag inte är onda människor när det mycket väl är medvetna om vad kommunismen leder till?

• Bobby Clarke
    EnAnonumius skrev 2018-04-10 10:04:17 följande:

Jag skrev i inlägg #789 bara HAMAS.. Inget mer. Det är du som på eget bevåg drog det till att handla om muslimer generellt och började svamla om hatet mot "muslimer".

Nu skall du försöka blanda in vad andra individer skriver i denna tråden. Vad de skriver får stå för dem. Jag tänker fasiken inte stå till svars för vad ANDRA skriver.

Men det som är de LUSTIGA är att DU beklagar dig över att andra inte läser på.

Det är direkt klädsamt att du sätter dig ned och läser på själv och det är mycket noggrant med innan du säger åt andra att göra det.

Fast mest av allt lär dig att skilja på när man kritiserar en DEL ur det hela. Du har mycket svårt att skilja "delen" ur det "hela", det är som en direkt röd tråd hos dig.

Här är lite mer om HAMAS.

USA, EU, Egypten, Japan, Storbritannien, Kanada, Australien och Israel klassar dem som terrororganisation.

Du skall hålla i minnet att Egypten består av majoritet muslimer.

FN kommissionen över Mänskliga Rättigheter har fördömt deras (HAMAS) handlingar, och även Human Rights Watch har fördömt deras handlingar.

HAMAS är en politisk organisation som är muslimsk och de erkände aldrig Israel som stat, deras slutmål är att Palestina inklusive Israel skall bli en muslimskt område. Dessutom så är de faktiskt också Nazister med uppe på detta.  HAMAS är en Islamistiskt Nazist rörelse vars agenda är att Palestina och Israel blir en muslimsk område under deras styre.

Så frågan kvar står..

Skall man klassa HAMAS som goda nazister, eller onda muslimer?

Sedan en bonus fråga till KillBill.

Varför anser att fakta om en muslimsk organisation är att hjälpa till att sprida hat om muslimer?

Svar på tråden Böneutrop!