Böneutrop!
Vissa av er pratar om förtrycket i islamska länder och hur hemskt det är i islamska länder, men ni verkar ha glömt att det finns en hel del islamska länder som lever utan förtryck och tortyr som Turkiet, Dubai och Egypten. I Bosnien, Makedonien och Sandjak i Europa hör man både kyrkklockor och böneutrop och det verkar inte vara några större problem! Islam är inte detsamma som förtryck och jag personligen känner många helt otroligt harmoniska och vänliga muslimer.
Visst finns det rötägg men det finns det överallt och det beror på personen inte religionen.
Jag skulle inte ha något emot böneutrop på fredagarna, tycker faktiskt att det är riktigt trevligt att lyssna på, dessutom ligger de flesta moskeer lite utanför tätbebyggda områden.
Jag tycker även att det är trevligt att lyssna på kyrkklockorna så länge de bara ringer vid högtider. Har vi religionsfrihet måste vi unna de andra religionerna sina traditioner, precis som vi svenskar gärna vill när vi flyttar utomlands. Midsommar på Mallorca och bacon i Egypten.
Jag tror absolut INTE att muslimerna har en agenda att införa böneutrop 5 gånger om dagen eller att ta över Sverige......