• oanonym

Böneutrop!

KillBill skrev 2018-04-11 16:52:36 följande:

Ja det var därför som brottskod 291 amvändes. Statistiken visade emellertid inte på något som avvek från annan brottsstatistik. 

Utrikesfödda är överrepresentaterad i brottsstatistiken, och har så varit i 40 år.

Det finns 24 svenska studier som stödjer detta. Men det finns även förklaringar till varför.

www.migrationsinfo.se/valfard/kriminalitet/

Dock är detta ganska gamla undersökningar, från 2013 och bakåt.
  • oanonym
    KillBill skrev 2018-04-11 15:03:26 följande:

Är det inte bättre att hänvisa till länken från DN artikeln där tidningen fått insyn i statistiken från Polisen och där man inte ser någon ökad kriminaltet kopplad till flyktininvandringen 2015/2016?

www.dn.se/nyheter/sverige/ett-fatal-brott-i-sverige-kopplas-till-flyktingar/

Fast det kan ju finnas många brott gjorda av flyktingar som inte hamnat under denna kod.

Att använda den som stöd och kalla det för statistik om flyktingar blir ju fel.
  • oanonym
    KillBill skrev 2018-04-11 18:33:58 följande:

Vilka brott tänker du på? Kod 291 användes tillsammans med ordinarie brottskoder just för att kontrollera vilken typ av brottslighet som var kopplad till den stora flyktinginvandringen

Tja, gärningsman okänd?

Lånar detta från nätet: (Räknar DN enbart på antalet asylsökare som kommit sedan 15 oktober 2015, eller inkluderar DN även de som sökt asyl eller fått beviljat PUT tidigare?

Var presenterar DN sitt statistikunderlag?

Över 50 000, enligt MV, har sökt asyl sedan oktober 2015.

Svenska Dagbladet gör ett antagande på 5000 "kod 291" ärenden.

citat från faktarutan i din artikel:

"Polisen vill inte säga hur många ärenden som fått koden, men enligt Svenska Dagbladet rör det sig om 5000 ärenden, fram till slutet av januari."

Det skulle innebära att 5000 anmälningar med "kod 291" blir 10% av 50000 asylsökande sedan oktober 2015, då man införde koden.)

Jag undrar alltså hur detta kan klassas som seriös statistik över flyktingar och brott?

Jag är själv inte insatt i denna kod och vad den säger, men mycket verkar vara oklart i hur man kan använda den som en seriös statistisk källa.
  • oanonym
    KillBill skrev 2018-04-11 20:45:11 följande:

Vad snackar du om? Jag är själv kristen, varför skulle jag ha något emot kristna?

Jag är lika kritisk mot nazister/högerextrema/rasister som mot muslimska fundamentalister/extremister och mot vänsterextrmister. Faktum är att om man skrapar lite på ytan så finns det många likheter mellan alla dessa extremister..

Det flesta muslimer är vänligt sinnade och det hat mot muslimer som frodas i samhället (t.ex på Familjeliv) har likheter med det hat som riktades mot judar före 2:a världskriget. Det är vidrigt att se.

Ta det med de som hatar muslimer. Du verkar tro att all kritik mot islam är lika med muslimhat?
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-04-11 21:25:44 följande:

Religions förakt menar du förstås? Det är ett dokumenterat faktum bland människor skyldiga inför Gud!

Du är troligtvis också skyldig inför någons version av Gud. Hur orolig är du över det?
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-04-12 00:05:37 följande:

Det är sant men den som ber om förlåtelsen blir förlåten och den som inte gör det blir fördömd till fruktansvärt straff på domedagen!

Det räcker med att du förnekar att Gud är skaparen av världen så befinner du dig i stor skuld och är skyldig till grova brott.

Du förnekar nog också någons Gud.
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-04-12 15:27:58 följande:

Finns bara en Gud och han var allsmäktig nog för att kunna visa sig själv för rättfärdigt folkslag som förtjänade det efter blod svett och tårar i hans eget namn!

Sedär. Nu kanske du har förnekat någon annans Gud. Är du nervös för straffet?
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-04-12 16:10:11 följande:

Deras Gud existerade inte förstår du väl, man kan tro kätteri blev tillåtet helt plötsligt.

Och de säger detsamma om din Gud, den existerar heller inte, förstår du väl.

Är du nervös?
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-04-13 01:23:49 följande:

Värst vad du tramsar vet du inte att ingen kommer in i himmelriket förutom via Jesus?

Du bör vara nervös..

Jag är lika nervös som du, skulle jag tro, när någon med annan gudstro säger så till dig.
  • oanonym
    KillBill skrev 2018-04-13 07:58:48 följande:

Marx och Engels texter argumenterar inte för utrotning, förföljelse eller massmord (sedan är det en annan sak att kommunistiska samhällen som Sovjet, Kina och Nordkorea visat sig förfölja och mörda hundratals miljoner människor). Mein Kampf, de tyska nazisternas bibel är ett mycket rasistisk verk som argumenterar för att gasa ihjäl judar.

Det är inte för inte som Mein Kampf är förbjuden i många europeiska länder någonting som inte gäller Marx och Engels texter.

Bibeln argumenterar för massmord, utrotning, slaveri o.s.v.. Kanske den ska förbjudas, eller censureras?
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-04-13 22:17:12 följande:

Dom var aldrig riktigt tillräckligt bra nog för att syssla med religion det var väl därför dom skapade en egen religion och blev vän med djävulen..

Det kanske finns de som säger lika om dig och din tro. Nervös över det?
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-04-13 22:58:10 följande:

Dom har viftat med vita flaggan låtsats vara religiösa och troende tillräckligt nog!

De kanske finns de som säger att du låtsas vara religiös?
  • oanonym
    Kawthar skrev 2018-05-08 12:31:50 följande:

Rösta du vad du vill,Gud behöver inte din röst utan det är helt upp till dig, på domedagen får du se vad som var bäst för dig :)

Det blir ingen domedag kanske, ifal det är som du påstår, att demokratin segrar.
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-05-10 16:02:21 följande:

Tro inte att en snedvriden någonsin får tillträdde till himmelriket, när du kommer över till min domän är du inte lika kaxig.

Låt du Gud sköta dömandet, som du påpekar ibland.

Du är nog den första som Gud kommer att straffa, då han inte gillar de som leker Gud själva.
  • oanonym

Det vore intressant att få veta hur ofta muslimer glömmer bort att be, på de ställen där det inte finns böneutrop. Något säger mig att de inte glömmer detta så ofta. Men det är bara en gissning.

Svar på tråden Böneutrop!