Böneutrop!
Detta är en mycket bra text:
www.aftonbladet.se/ledare/a/G1qQzJ/bygg-en-moske-baby-bygg-garna-tre-baby
Detta är en mycket bra text:
www.aftonbladet.se/ledare/a/G1qQzJ/bygg-en-moske-baby-bygg-garna-tre-baby
Nu orkar jag inte gå tillbaks flera sidor, men motstånd mot böneutrop = islamofobi och högerextremism.
Innebär det att de muslimska församlingar som säger sig vara mot detta är islamofober och högerextremister?
Muslimska församlingar som inte driver frågan om böneutrop är lika mycket islamofober och högerextremister som judar för Israelisk-Palestinsk fred är antisemiter när de stödjer Ship to Gaza.
Nej, tvärtom så uppskattar jag det opinionsarbete som judar för Israelisk-Palestinsk fred driver och tycker att det är positivt att det finns många åsikter bland muslimer kring vad som är rätt för deras församlingar.
Ascher är ledamot i juryn för ALMA-priset - Astrid Lindgren Memorial Award. Ratar du barn och ungdomsböcker som fått Astrid Lindgrenpriset bara för att Ascher är ledamot i juryn?
Menar du att du jämför den judiska barnläkaren Henry Ascher som sitter med i juryn för Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne med Adolf Hitler? Det är bland det mest osmakliga jag har läst här på Familjeliv.