KillBill skrev 2018-04-02 10:29:11 följande:
Frågan är om det någonsin har varit så viktigt med källangivelser som nu. Har du inte uppmärksammat problemet med fake news, ryska trollfabriker och utländsk valpåverkan? Idag är det så enkelt att ange källor så de som inte kan lämna källangivelser väcker befogad misstänksamhet.
Ber man om källa ska det ju vara något specifikt och inte för allting som man själv saknar kunskap om. Vi lever ju i en tid där allt är en googling bort och är det inte att någon anger en specifik undersökning, likt t ex den jag hade från Svd om svenska muslimer, så är det väldigt enkelt att faktiskt leta upp själv. Det är inte meningen att andra ska behöva göra grovjobbet åt vissa som bara läser en tidning och sen grundar hela sin verklighetsuppfattning på det.
Jo jag har hört talas om socialdemokraternas egna trollfabrik och det är ju det jag menar. De har pratat om Fake News och hur viktigt det är med sanna nyheter men så visar de sig vara värst själva. Samma går att se hos Svt med flertalet nyheter som visat sig vara fake. Visst en gång är ett misstag men när det sker gång efter gång efter gång.. Då är det snarare rutin än ett misstag.
Alltså visa använder "källa på det?" och att prata om "Fakenews" hos andra för att dölja sin egen okunskap och inskränkta bild på verkligheten..