Inlägg från: samtidshjälte |Visa alla inlägg
  • samtidshjälte

Min fru missbrukar sötsaker

Ersätt chips och sött med räkchips eller riskakor.

Alternativt kan man blanda in sötsaker i lekar för sovrummet och  bannlysa dessa i annan omfattning. Då kan du skapa ett beteende hos din partner som också gynnar dig.

Lycka  till.

• samtidshjälte
    Anonym (Vill_min_fru_väl) skrev 2018-03-26 21:27:46 följande:
    Fast det kommer tyvärr inte funka. Känner min partner för väl. Spelar ingen roll om jag bannlyst de i övriga sammanhang. Hon kommer görat ändå när jag inte är hemma.
    Nä men såklart är det så. Det är vedertagen utveckling varje gång man försöker vara konstruktiv.
    Hade du känt din partner rätt hade du skapat exakt det beteende du ville ha och sedan inte haft någon anledning att skriva denna tråd från början. :p
    Hur som helst, en får gratulera och hoppas du är nöjd med den relationen.
    Anonym (Josefin) skrev 2018-03-26 21:29:58 följande:
    Du menar alltså att ts ska sätta upp förbud för sin fru och istället använda godis som ett redskap för positiv förstärkning så att han själv ska få ligga mer. Fräsch idé. Verkligen.
    Precis. Glöm inte att betrakta sex som något icke ömsesidigt också för då kan man bränna duktigt kcal med.
  • samtidshjälte
    Anonym (Vill_min_fru_väl) skrev 2018-03-26 21:57:02 följande:
    Ursäkta mig men jag är inte orsaken till att dessa problem började redan när hon var liten. Då kände vi inte ens varann och bodde på varsin sida om östersjön. Det är problem som hållit på ända sedan hon gick på förskolan.
    Ursäkta dig inte! Säger inte att du är orsaken men du kan vara lösningen. Men utifrån vad du skrivit kan jag säga att jag är glad att det där är ditt problem och inte mitt.
  • samtidshjälte
    Anonym (Eh?) skrev 2018-03-27 01:37:52 följande:

Er relation låter väldigt knepig för mig. Hon "knäppte med fingrarna" och ville bara bli serverad för fem år sedan. Ni har vart tillsammans i fem år. Hur lyckades ni fortsätta med hennes beteende då?

Du skriver hela tiden om "mitt" och "hennes" sötsaker. Absolut att man inte gillar samma saker jämt, men väldigt märkligt sätt att se på mat som ditt/mitt i en relation där man bor ihop. Har endast haft det så när jag delade lägenhet med andra under studietiden.

Om du inte köper hem det hon vill säger hon att ska lämna dig? Vem hotar sin partner med att göra slut för att få igenom sin vilja? Gällande så banala saker dessutom.

Nej, låter inte som hennes sötsug och vikt är det huvudsakliga problemet i er relation.

Äntligen någon som är lite vaken. Godmorgon!
    Anonym (Vill_min_fru_väl) skrev 2018-03-26 23:47:20 följande:
    Så jag ska alltså vika mig för min fru och begränsa mitt eget leverne? Ska jag inte kunna leva som jag vill?
    Skärp dig för fan. Hon har levt med den här attityden sedan dagis och har gravitation som ett helt dagis när det gäller attraktionskraften det har på dig.

Du vill ha en förändring. Var förändringen och ta beslut som är bra för dig och håll dessa under flera åt och vik inte en tum. Gör du något som leder till att du mår bra så kan du lita på att hon kommer försöka få dig att må dåligt. Det är så medberoendet fungerar.
Svar på tråden Min fru missbrukar sötsaker