Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Min fru missbrukar sötsaker

hejhejhej128 skrev 2018-03-27 01:24:54 följande:

1. Låter som din fru i första hand måste få hjälp med sin ADHD och hitta en medicin som fungerar. 

2. Du nämner att hon vill gå ner i vikt, hur visar hon det? Är det något hon bara säger eller gör hon något aktivt? 

3. Tycker hon själv att hon har ett problem med överätande/sockerberoende? Svårt att hjälpa någon som inte själv anser att den behöver hjälp. 

Det här var bland det bästa skrivna i tråden.

Du skriver om och om igen att hennes ADHD ställer till det (jag antar att hon skyller lite på den också), då är det ju självklart att hon måste medicinera den! Så länge hon inte gör det så kommer hon alltid kunna ha ADHD:n att luta sig tillbaka på när det kommer till sötsaker och skräp.

Och, som någon annan skrev, rensa ut allt onyttigt hemma. Om hon köper/bakar själv så är det hennes problem. Du kan se till att det inte finns socker och vitt mjöl att baka med, du kan se till att DU inte köper hem godis/snacks utan att äta upp det. Lämnar hon dig för en sån skitsak så hoppas jag att ni båda inser att hon har rejäla problem.
Svar på tråden Min fru missbrukar sötsaker