Inlägg från: Anonym (mmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmm)

Min fru missbrukar sötsaker

Anonym (Vill_min_fru_väl) skrev 2018-03-26 23:47:20 följande:
    Så jag ska alltså vika mig för min fru och begränsa mitt eget leverne? Ska jag inte kunna leva som jag vill? Och som jag skrev så spelar de ju ingen roll för jag hjälper henne ändå inte genom att låta bli. Jag är ute efter en långvarig lösning. Och den du beskriver har vi provat måååånga gånger. Köper hon hem eller bakar själv o döljer det för mig så slutar de i stora bråk o diskussioner. För att hålla freden så köper jag hem istället. För då blir de iaf inget bråk. Det är en komplicerad situation då hennes beteende hållit på sen förskolan.
    Om det är så viktigt för dig att få äta godset så är ju du lika beroende som hon! 

Ni är ju lite dumma båda två om jag ska vara ärlig. 
    Om du verkligen på allvar vill hjälpa henne så köper du inget. Om hon själv köper något är det hennes eget problem. Du kan äta godis när det inte syns så att du får din uppenbarligen efterlängtade sockerkick, tex på väg hem från jobbet, men du äter inte framför henne, hemma!. Det är inte ett bra sätt att stötta någon som försöker sluta. (samma som om du rökte och hon ville sluta men du stod och rökte mitt framför näsan på henne!) 
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Vill_min_fru_väl) skrev 2018-03-27 15:19:34 följande:
    Jag kan äta 3 stora pizzor eller 1 o 1/2 familjepizza själv så att säga så kommer ju verkligen inte att hjälpa. Jag kan äta för 10 pers under en middag. Jag vet inte hur stora portioner det skall vara. För jag blir inte mätt på en vanlig portion.
    Hur kan man äta 3 pizzor!? Båda ni har uppenbarligen stora problem. Tycker ni kan kontakta en dietist så får ni bukt både med godisätandet och annat. En tumregel för pizza är väl rätt enkel att komma ihåg: EN pizza räcker! 
Svar på tråden Min fru missbrukar sötsaker