Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Snålbröllop, är det möjligt?

Houdini skrev 2018-03-27 21:04:18 följande:

Nu var det inte ett bröllop jag fixade senast utan min mans 50 års kalas.

Och det gick inte på några 10 000 har inte räknat ut exakt vad det gick på.

Men största kostnaden som gick ut på ett bräde var lokalen vi hyrde 1700 kr.

Jag lagade maten själv och började handla hem vad jag skulle ha runt jul (festen var 24/2)

Så jag kunde köpa kött på extrapris som hamnade i frysen. Nu gjorde jag två olika grytor eftersom det var passande för årstiden.

Vin hade vi dels hemma dels köpte vi en bag-in-box på bolaget.

Tårtor och kakor bakade jag själv.

Jag gjorde allt själv med hjälp av maken.

Det kom ca 50 pers under dagens lopp.

Och vi bjöd på allt även sprit.

Jag köpte tyg till dukar 25 kr metern på stoff och stil.

Ni har ju gott om tid, det innebär att ni kan börja handla hem saker och ting när ni ser att det är billigt.

Vi gifte oss för 8 år sedan och det var också billigt.

Kläderna gick på under 1000 kr för bägge. Vi hade iofs ett tebröllop, alltså vi bjöd bara på kaffe och tårtor och kakor och bullar.

Samma där gjorde allt själv. Även dekorationerna

Vid bägge tillfällena använde jag mycket. som jag redan hade hemma som var vi resp maken vid hans fest.

Hade lagt ut grejer som sa något om maken från han var liten, leksaksbilar, till hundar och katter nutid. Och en massa där emellan.

Det viktigaste är att noga tänka igenom hur man vill ha det och vad som är realistiskt.

Och vad som är VI inte vad som är andras förväntningar på hur det ska vara. Jag är så tjurskallig att jag kan säga ifrån till folk som ska komma med åsikter om hur vi ska göra och det är viktigt.

Det ska bli som ni vill ha det inte som andra tycker att ni ska ha det.

Hur mycket alkohol hade ni hemma eftersom ni bara köpte en bag in box? :)
  • Anonym (C)
    Houdini skrev 2018-03-28 13:09:35 följande:

Mannen får en bag-in-box av några gamla grannar ett par gånger om året för dom får en morgontidning av honom.

Sen har vi välfyllt barskåp pga att vi inte dricker ????

Jag äter mediciner som inte bör kombineras med alkohol och maken jobbar natt, skulle han ta sig en öl ett glas vin el dyl skulle han få ta det vid tolv ett på dagen inte så kul att gå och handla och stinka sprit på eftermiddagen.

Vi är som sagt i 50 års åldern så vi har supit klart men att ta ett glas likör eller en whisky är gott.

Eller en god drink på sommaren. Då är det bra att ha hemma så slipper man springa och handla först innsn man kan ta något att dricka

Okej förstår :) hehe det hade inte räckt på mitt bröllop med lika många gäster tyvärr då folk i vårt sällskap gillar att dricka när det är fest. Inget fylleslag förstås :)
Svar på tråden Snålbröllop, är det möjligt?