Inlägg från: Anonym (Never again.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Never again.)

Jag är (tydligen) tillsammans med en missbrukare

Jag var med om liknande scenario och för mig blev hans svek och lögnerna runt missbruket dealbreakern. En människa som kommer med "förlåt" men sen upprepar det, kommer jag aldrig lita på. En människa ändrar sig inte om det inte är värsta super-engagereade definierade terapin och behandling och de verkligen visar att de tänker satsa på att bryta beteendet. Men ord och tårar är inte mycket värt, faktiskt inte ens "jag älskar dig jag vill inte förlora dig" om de sen upprepar sig, för då är de tyvärr för destruktiva för att klara vara en psrtner.

Never again.

• Anonym (Never again.)
    Anonym (Gladafamiljen.) skrev 2018-03-27 14:37:39 följande:

Har varit med om nåt liknande.

Min nuvarande sambo rökte konstant i flera år. När vi började hänga så brydde jag mig inte så mycket men han var hela tiden ärlig om det. Jag själv är för cannabis i medicinska syften.

När vi började "bli nåt" så sa jag att om han vill vara en del i vår familj (jag har barn)så får han sluta. Han har endast rökt och inte tagit andra droger.

Han slutade och har varit ren i två år nu :)

Ärlighet varar längst.

Dessutom är chansen minimal att man blir "haschberoende". Man blir inte beroende av cannabis ;p det är bara en dålig ursäkt från honom.

Man kan däremot bli "beroende" av att må bra. Vilket man gör när man röker.

Cannabis är helt ofarligt dessutom.

Sätt ner foten och ge ett ultimatum

Du har rätt cannabis / hasch är inte det farliga, det är det destruktiva i människor som är det.

Finns de som röker i lagom doser och mår bra och fungerar normalt

Finns de som röker mer än de mår bra av, mer än vad de kan hantera, som blandar med alkohol, med tjack etc

För att de inte har gränsen, det går förbi självrespekt, och dessa människor kommer mest sannolikt förbli destruktiva om de inte får en värsta värsta insikt och gör en 360 med hela sitt liv, men sånt syns, och TS man har inte gjort en 360 han har bara tagit offerposition och vill bli förlåten för att ha svikit TS vilket betyder att, han kommer upprepa det igen mest troligt. För han är destruktiv.
  • Anonym (Never again.)
    silhuett skrev 2018-03-27 22:46:56 följande:

Ni har bara varit ihop i knappt ett år. Bespara dig sorgen att behöva göra slut om flera år när ni har barn och hem ihop! Jag skulle gjort slut nu istället.

Återfallsrisken i missbruk är för hög för att jag skulle våga chansa...

Särskilt när han visat att han är mer stark i att upprepa sitt destruktiva beteende ön att bryta det.

Han har gjort sitt val samma om och om och bakom hennes rygg.

Det är redan försent för den relationen tilliten är knäckt och han har bevisat hur mycket partner han INTE är eller kommer kunna vara.

Dumpa och se om det ger han ett Wake Up Call

Men mest roligt gräver han bara ner sig i missbruket som en snuttefilt.
Svar på tråden Jag är (tydligen) tillsammans med en missbrukare