• LFF

När den ena får men inte den andre..

Anonym (Nej) skrev 2018-03-28 10:56:47 följande:

Vadå ska det ena få börja men inte det andra? Nej det är inte okej. Antingen börjar båda eller ingen. Det måste ni ju förstå själva. Och om det är dyrt kanske mamman inte har råd helt enkelt. Hon kanske har räknat och insett att det inte funkar. Och nej ni kan såklart inte låta bara ena börja. Det är ju elakt om något.

Fast varför ska inte TS barn få gå bara för att bonusens föräldrar inte kan betala den kostnaden för aktiviteten? Det är ju helt galet det med! Det som är fel är att bonusens mamma sagt ok först för att sen ångra sig.
  • LFF
    Anonym (kl) skrev 2018-03-28 14:32:16 följande:
    Nej, det var dumt av TS att lova, men gjort är gjort.
    Men varför ska inte TS kunna lova sitt barn en aktivitet som betalas tillsammans med barnets pappa, alltså inte TS sambo? Det som är fel är att bonusens mamma först lovat att bonusbarnet ska få gå på aktiviteten tillsammans med TS barn för att sen ångra sig. Det är inget vare sig TS eller TS barn ska lastas eller drabbas av. TS barn ska absolut få gå på sin aktivitet som barnet blivit lovad att göra sen länge och sen får man antingen försöka förklara (eller säga åt bonusens mamma att förklara eftersom det är hon som lovat sitt barn detta) varför bonusen inte kan få göra aktiviteten.

• LFF
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2018-03-28 14:51:14 följande:

Mamman har råd. Det har ingenting med ekonomin att göra. Ska barnen aldrig få börja för att hon inte vill och tycker sporten är meningslös?

Då ska mamman förklara för sitt barn varför barnet inte får utöva den utlovade aktiviteten. Det är hon som ändrat sig, det är hon som ska förklara för barnet.
  • LFF
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2018-03-28 15:14:46 följande:

Hade barnen bott heltid hos oss hade båda givetvis fått börja. Ingen tvekan. Men det gör dem inte. De bor varannan vecka, med delad vårdnad och en förälder säger nej. Hon tycker att sporten är meningslös. 

Jag vill poängtera att vi aldrig gör skillnad på barnen i andra sammanhang. De får exakt lika mycket julklappar för samma summa. Åker vi på semester följer ALLA med. Vi har valt att inte skaffa gemensamma barn heller, utan alla lever under samma villkor. De har exakt samma ekonomiska standard hos oss. Vi betalar hälften för båda, inte mer. De har tidigare gått på en aktivitet tillsammans där vi betalade bådas terminsavgifter helt och hållet. Mamman följde inte med och såg sitt barn en endaste gång och barnet valde då att sluta istället. 

Återigen. Mamman HAR råd. Hon sa INFÖR BARNEN att hon tyckte att det var en idé att de börjar. Varför är jag den onda skurken i detta? Jag vill att barnen ska få börja, båda två. Vad ska jag göra åt att mamman säger nej?

Ska jag lämna min sambo? Vi kommer aldrig kunna bestämma gemensamt över barnen, de är inte våra. 

Du är inte skurken i det hela. Ditt barn ska självklart få gå och det är bonusens mamma som ska förklara varför hennes barn inte får gå. Tycker lite grann att din sambo har rätt i att säga att barnet inte får gå för att mamma inte vill det (men det betyder inte att ni ska säga det). Så förklara för mamman att HON och ingen annan ska förklara för sitt barn varför hon ändrat sig.
  • LFF
    Anonym (kl) skrev 2018-03-28 15:31:00 följande:
    Ridning, antagligen.
    Eller motorsport.
Svar på tråden När den ena får men inte den andre..