• Anonym (Pojkmamma)

Kan 7årig pojke vara påskkärring?

Sonen på 7 år frågade om han får vara målad som en påskkärring imorgon i skolan, för mig är det självklart att han får det men är ändå lite orolig över hur de andra barnen reagerar, vad tror ni?

Jag funderar på att packa ner några våtservetter i ryggsäcken ifall ingen annan är målad och han känner sig utanför.... är barn ens påskkärringar längre?

• Svar på tråden Kan 7årig pojke vara påskkärring?
  • Anonym (Tjej)

Påskkärring är väl inte mer könat än tomtenisse? Iaf var det inte det när jag var liten, då var båda könen det. Ni kan ju säga påskkärring och påskgubbe om det känns bättre? Typ huckle och skägg? :)

• ttr

Våra grannar gick iklädda när de var 11-12 år. Ser inga problem så länge de väljer detta själva. Förstår mig verkligen inte på de som blir upprörd att det går för "gamla" barn, att barn går på "fel" dag, att barn går överhuvudtaget))

• Anonym (Pojkmamma)

Tack för alla som svarat! Jag var som sagt lite orolig hur de andra i skolan skulle reagera, vill absolut inte att han ska bli retad.

Nu ändrade han sig på morgonen om skolan så får han gå ikväll istället :)

Ingen annan i klassen var utklädd så lite lättad var jag vid lämning även om det säkert hade gått bra ändå

• Anonym (mmm)

Men givetvis! Behöver ens frågan ställas? 
    Det är ju utklädning. Samma om han hade velat vara en drake eller en björn, liksom 

• Anonym (NejNej)

Vart är samhället på väg?? Är din pojke en en pojke eller tjej? Du hör på namnet påskkärring att det är en person utan snopp!!

• Anonym (NejNej)
    Anonym (NejNej) skrev 2018-03-29 11:40:46 följande:

Vart är samhället på väg?? Är din pojke en en pojke eller tjej? Du hör på namnet påskkärring att det är en person utan snopp!!

Skämta, klart han ska vara påskkrärring, sluta vara så rädda för vad andra tycker, det kommer alltid finnas folk som matarbetar en vad man än gör.
  • NELJ

Klart han ska kunna klä ut sig. Är det mycket retningar och mobbing i klassen? Min sjuåring har gått till skolan både som tomte och pepparkaksgubbe när det inte är jul bara för att han gillar det och det är mysiga kläder. Naglarna vill han måla också. Har aldrig fått höra att han blivit retad för det.

• Anonym (SåÄrDet)

Heter väl påskgubbe? Eller

• Anonym (mmm)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-29 12:16:09 följande:

Heter väl påskgubbe? Eller

Inte om han vill klär ut sig i huckle och är påskkäring! 
  • Glinda från Oz

Jag trodde du först menade att han var för gammal när jag läser svaren blir jag lite osäker. Killar har varit påskkärringar i alla tider så där förstår jag inte problemet och jag tycker inte 7 år är för gammalt.

• Anonym (SåÄrDet)
    Anonym (mmm) skrev 2018-03-29 12:25:57 följande:

Inte om han vill klär ut sig i huckle och är påskkäring! 

Skulle aldrig tillåta min pojcke klä ut sig till en påskkärring!!
  • Anonym (Flicka)
    Anonym (Pojkmamma) skrev 2018-03-28 19:02:18 följande:

Sonen på 7 år frågade om han får vara målad som en påskkäRing imorgon i skolan, för mig är det självklart att han får det men är ändå lite orolig över hur de andra barnen reagerar, vad tror ni?

Jag funderar på att packa ner några våtservetter i ryggsäcken ifall ingen annan är målad och han känner sig utanför.... är barn ens påskkäRingar längre?

Lika lite som jag får vara stjärngosse får han vara påskkäRing.
  • Anonym (Annika)
    Anonym (Flicka) skrev 2018-04-02 04:41:08 följande:
    Lika lite som jag får vara stjärngosse får han vara påskkäRing.
    Jaså?
    Är det hål i STJÄRNGOSSEKLÄNNINGEN att hänga ut snoppen i eller?
    Vilken annan anledning skulle finnas för att en flicka inte skulle kunna vara stjärngosse. eller stjärnflicka för den delen?

Det handlar om ungar som vill ha lite roligt, var inte så förbaskat strikt och tråkig!
  • Anonym (Jo)
    Glinda från Oz skrev 2018-03-29 12:36:17 följande:
    Jag trodde du först menade att han var för gammal när jag läser svaren blir jag lite osäker. Killar har varit påskkärringar i alla tider så där förstår jag inte problemet och jag tycker inte 7 år är för gammalt.
    Håller med
  • Anonym (Seriöst)

Skulle min sjuårige son ställa den frågan skulle jag påstå att ungen är efterbliven. Skulle aldrig tillåta att låta honom gå utklädd till skolan, till och med tjejer i hans ålder är för stora för att klä ut sig så.

Herregud!

• Anonym (Seriöst)
    Anonym (NejNej) skrev 2018-03-29 11:40:46 följande:

Skönt att någon är på banan!
  • Anonym (Flicka)
    Anonym (Annika) skrev 2018-04-02 10:05:04 följande:

Jaså?

Är det hål i STJÄRNGOSSEKLÄNNINGEN att hänga ut snoppen i eller?

Vilken annan anledning skulle finnas för att en flicka inte skulle kunna vara stjärngosse. eller stjärnflicka för den delen?

Det handlar om ungar som vill ha lite roligt, var inte så förbaskat strikt och tråkig!

Vilken otroligt barnslig kommentar
Svar på tråden Kan 7årig pojke vara påskkärring?