• Äldre 28 Mar 23:27
    5387 visningar
    13 svar
    13
    5387

    Hur många är otrogna?

    Hej,

    Hur många här är otrogna? Vänligen specificera om bi är kille eller tjej?

    Också varför är ni otrogna?

    Jag själv ligger med en annan och tar emot erbjudamde som fås..men svaret varför är svårt självklart så är det sttraktionen av kvinnan som lockar men tankarna läggs på paus ett tag med och man blir mer avslppnad och ?mättad? efter sex med annan än sin partner..

    Är det fel eller håller ni med?

    Mvh

  • Svar på tråden Hur många är otrogna?
  • Anonym (Abc)
    Äldre 29 Mar 09:03
    #1

    Om jag ny ska generalisera tror jag att kvinnor är otrogna för att deras män tar dem för givna och inte bekräftar dem på de olika sätt som kvinnorna behöver för att må bra.

    Män tror jag är otrogna pga att de vill "erövra fler" kvinnor, tänker med det lilla huvudet när de ser en vacker kvinna men kanske främst för att de inte får sex från sin partner så frekvent eller på det sätt som de skulle önska.

    Har själv varit otrogen en handfull gånger med samma person men den bittra eftersmaken av skuldkänslor gör att jag har lagt ned vänstrandet. Nu funderar jag istället på hur och när jag kan ta upp den nödvändiga diskussionen kring separation.

    För min del berodde otroheten på alldeles för lite bekräftelse på många områden och det pågår fortfarande varje dag. Går därför inte en dag utan att detta stör mig...

  • Anonym (Lala)
    Äldre 30 Mar 09:46
    #2
    Anonym (Abc) skrev 2018-03-29 09:03:48 följande:

    Om jag ny ska generalisera tror jag att kvinnor är otrogna för att deras män tar dem för givna och inte bekräftar dem på de olika sätt som kvinnorna behöver för att må bra.

    Män tror jag är otrogna pga att de vill "erövra fler" kvinnor, tänker med det lilla huvudet när de ser en vacker kvinna men kanske främst för att de inte får sex från sin partner så frekvent eller på det sätt som de skulle önska.

    Har själv varit otrogen en handfull gånger med samma person men den bittra eftersmaken av skuldkänslor gör att jag har lagt ned vänstrandet. Nu funderar jag istället på hur och när jag kan ta upp den nödvändiga diskussionen kring separation.

    För min del berodde otroheten på alldeles för lite bekräftelse på många områden och det pågår fortfarande varje dag. Går därför inte en dag utan att detta stör mig...


    Jag är övertygad om att om man tar steget till att vara otrogen, då är det primära förhållandet över. Särskilt om det är en längre otrohet med samma person.

    Så med andra ord tror jag att du gör rätt i att separera.

    Det betyder ju inte att ni kan vara ett perfekt team i allt det andra, som vänner!

    Hur kommer det sig att du var med samma person, blev ni kära?
  • Anonym (Lala)
    Äldre 30 Mar 09:52
    #3
    Verkstallandedr skrev 2018-03-28 23:27:08 följande:

    Hej,

    Hur många här är otrogna? Vänligen specificera om bi är kille eller tjej?

    Också varför är ni otrogna?

    Jag själv ligger med en annan och tar emot erbjudamde som fås..men svaret varför är svårt självklart så är det sttraktionen av kvinnan som lockar men tankarna läggs på paus ett tag med och man blir mer avslppnad och ?mättad? efter sex med annan än sin partner..

    Är det fel eller håller ni med?

    Mvh


    1) Fler än man tror.

    2) För att ens primära förhållande är över på,det romantiska planet.

    Tillägg: jag tror män är fegare än kvinnor och lämnar mer sällan sitt primära förhållande. Intalar sig själva att det var ett snedsteg, att det är ens partner de EGENTLIGEN älskar.. De är mer rädda för att bli ensamma. Efter ett tag kommer verkligheten ikapp och det är stor risk för att de är otrogna igen.
  • Anonym (Och)
    Äldre 30 Mar 11:20
    #4
    Anonym (Lala) skrev 2018-03-30 09:52:45 följande:

    1) Fler än man tror.

    2) För att ens primära förhållande är över på,det romantiska planet.

    Tillägg: jag tror män är fegare än kvinnor och lämnar mer sällan sitt primära förhållande. Intalar sig själva att det var ett snedsteg, att det är ens partner de EGENTLIGEN älskar.. De är mer rädda för att bli ensamma. Efter ett tag kommer verkligheten ikapp och det är stor risk för att de är otrogna igen.


    Det tror jag är en välkonserverad myt. Många kvinnor har samma beteende.
  • Anonym (Abc)
    Äldre 30 Mar 17:54
    #5
    Anonym (Lala) skrev 2018-03-30 09:46:59 följande:

    Jag är övertygad om att om man tar steget till att vara otrogen, då är det primära förhållandet över. Särskilt om det är en längre otrohet med samma person.

    Så med andra ord tror jag att du gör rätt i att separera.

    Det betyder ju inte att ni kan vara ett perfekt team i allt det andra, som vänner!

    Hur kommer det sig att du var med samma person, blev ni kära?


    I wish..... men är inte kär i henne (hon i mig däremot tror jag) som jag har varit otrogen med. Hade jag varit det skulle det iaf ha känts som att otroheten var lite värd skuldkänslorna efteråt. Men nej... kommer inte ha något intimt med henne igen utan en separation och därefter när det hela har lugnat sig lite.... söka en ny partner där känslorna är de rätta och jag förhoppningsvis inte kommer anse atr gräset är grönare på andra sidan.

    Träffade den andra kvinnan när min relation på olika sätt hade haft det tufft under lång tid (flera år). Vi prioriterade inte varandra, kommunikationen var bristfällig, psykisk sjukdom hos frun, ingen intimitet på flera månader och alltid på hennes villkor. Vi växte ifrån varandra under vägen och var inte längre så härligt synkade i liven som tidigare... Samtalen fungerade inte så bra, skrattade sällan tillsammans m.m. Kände mig inte längre attraherad av frun då hon på olika sätt inte tog hand om sin hälsa och kropp på ett bra sätt plus att hon inte verkade attraherad av mig. Någonstans på vägen orkade jag inte kämpa mer utan att det kändes bättre i relationen och sökte mig därför utåt för att "bli sedd" och bekräftad.... reggade mig på en onlinesajt...

    Har varit ärlig med min situation inför de jag har varit i kontakt med, och därmed blivit både blockad och kritiserad för att jag var ett kräk och skitstövel m.m. som inte var trogen frun (eller separerade).. Ett fåtal kvinnor hade dock en mer liberal/förstående inställning till min situation. Så på den vägen var det.
  • Anonym (moral­kompas­s)
    Äldre 1 Apr 17:08
    #6
    Verkstallandedr skrev 2018-03-28 23:27:08 följande:

    Hej,

    Hur många här är otrogna? Vänligen specificera om bi är kille eller tjej?

    Också varför är ni otrogna?

    Jag själv ligger med en annan och tar emot erbjudamde som fås..men svaret varför är svårt självklart så är det sttraktionen av kvinnan som lockar men tankarna läggs på paus ett tag med och man blir mer avslppnad och ?mättad? efter sex med annan än sin partner..

    Är det fel eller håller ni med?

    Mvh


    Svaret är inte alls svår. Om man har en trasig moralkompass så är det ju svårt, hur fan ska man orientera sig om man inte har kompass?, men har man en fungerande moralkompass så är svaret inte alls svårt. 

    Så svaret är ju inte sådär jättekomplicerad egentligen. Det blir däremot komplicerat när man på alla sätt ska försöka bortförklara för sig själv och andra att det är en själv det är fel på och ska hitta alla möjliga ursäkter och förklaring för varför "det bara blir så".
  • Anonym (Otrog­enhete­ns expert­)
    Äldre 1 Apr 17:18
    #7

    1 av 400 män är otrogna

    1 av 550 kvinnor är otrogna.

    Med vänlig hälsning, sexperten.

  • Anonym (.....­.... :-( ......­......­)
    Äldre 2 Apr 14:02
    #8
    Verkstallandedr skrev 2018-03-28 23:27:08 följande:

    Hej,

    Hur många här är otrogna? Vänligen specificera om bi är kille eller tjej?

    Också varför är ni otrogna?

    Jag själv ligger med en annan och tar emot erbjudamde som fås..men svaret varför är svårt självklart så är det sttraktionen av kvinnan som lockar men tankarna läggs på paus ett tag med och man blir mer avslppnad och ?mättad? efter sex med annan än sin partner..

    Är det fel eller håller ni med?

    Mvh


    Kvinna.

    Min sambo älskar inte mig. Han älskar sitt ex. Ändå vill han bo med mig. Han vägrar ge upp mig. Men jag vill också ha kärlek. Mitt ex saknade mig och tjatade tills jag gav mig. Så nu får jag kärlek av honom. Men mitt ex vill bara ha sex med mig. Så jag måste betala med min kropp för att få kärlek.
  • Äldre 2 Apr 15:12
    #9
    Anonym (......... ............) skrev 2018-04-02 14:02:29 följande:

    Kvinna.

    Min sambo älskar inte mig. Han älskar sitt ex. Ändå vill han bo med mig. Han vägrar ge upp mig. Men jag vill också ha kärlek. Mitt ex saknade mig och tjatade tills jag gav mig. Så nu får jag kärlek av honom. Men mitt ex vill bara ha sex med mig. Så jag måste betala med min kropp för att få kärlek.


    Hej det låter tråkigt att höra. hör av dig till mig via pm så kan vi skriva mer snälla.
  • Anonym (Anony­m kvinna­)
    Äldre 2 Apr 15:42
    #10

    Jag är otrogen.

    Min man har inte velat ha sex på över 3 år och han vägrar flytta härifrån. Då är älskare lösningen för mig ;)

  • Äldre 2 Apr 20:16
    #13
    Anonym (Anonym kvinna) skrev 2018-04-02 15:42:23 följande:

    Jag är otrogen.

    Min man har inte velat ha sex på över 3 år och han vägrar flytta härifrån. Då är älskare lösningen för mig ;)


    Känner igen mig i vad du känner och upplever
  • Anonym (Inte otroge­n men...­)
    Äldre 2 Apr 20:47
    #14

    Har själv aldrig varit otrogen eftersom jag anser att man ska avsluta det man har innan man påbörjar något nytt. Har däremot blivit bedragen och mådde såklart piss av det. Mitt ex, som bedrog mig mådde (lyckligtvis) ännu sämre. Han valde att avslöja sig själv när han kom på att det var mig han ville leva med. Enligt honom gjorde han det för att han mådde dåligt och behövde bekräftelse sexuellt vilket jag inte kunde ge honom fullt ut eftersom jag var nyförlöst...

    vi lever idag på olika håll.

  • Anonym (46)
    Äldre 2 Apr 21:09
    #16
    Anonym (Inte otrogen men...) skrev 2018-04-02 20:47:28 följande:

    Har själv aldrig varit otrogen eftersom jag anser att man ska avsluta det man har innan man påbörjar något nytt. Har däremot blivit bedragen och mådde såklart piss av det. Mitt ex, som bedrog mig mådde (lyckligtvis) ännu sämre. Han valde att avslöja sig själv när han kom på att det var mig han ville leva med. Enligt honom gjorde han det för att han mådde dåligt och behövde bekräftelse sexuellt vilket jag inte kunde ge honom fullt ut eftersom jag var nyförlöst...

    vi lever idag på olika håll.


    Tråkigt.

    Hur länge sedan var det? Hur mår du nu?

    Hur fungerade separationen? Dvs bostad och barn. Spontant kan man ju lätt tycka att den som gjorde snedsteget får packa en väska och dra...

    Har du, eller har haft, någon ny relation? Hur fungerar det? Berättade du om vad som hänt?
Svar på tråden Hur många är otrogna?