• Anonym (uppgiven)

    komma överens om huset

    Hej!


    Jag har flyttat ifrån min man och vi har ansökt om skilsmässa. Jag har dock alltid varit tydlig med att jag vill ha huset.

    Samarbetet fungerar inte alls och jag känner att det är dags att ta tag i husbiten, samt ha samarbetssamtal. Just nu betalar han amorteringarna och jag hyr en lägenhet. 

    Hur gör man praktiskt för att gå tillväga när bägge vill ha huset. Jag har lyckats få fram en värdering som han mumlande har accepterat. Jag har fått klartecken från banken att jag kan köpa ut mannen.

    Anledningen att jag flyttade var att han aldrig hade gjort det.Nu har jag alltså gett honom 8 månader att försöka få ordning på sitt liv, men jag orkar inte längre, för han är fortfarande inne i fasen att han skickar blommor och vill lappa ihop förhållandet, men samtidigt inte får ihop att få på barnen rena kläder.

  • Svar på tråden komma överens om huset
  • Kjell2
    Anonym (uppgiven) skrev 2018-03-29 11:11:57 följande:

    Hej!


    Jag har flyttat ifrån min man och vi har ansökt om skilsmässa. Jag har dock alltid varit tydlig med att jag vill ha huset.

    Samarbetet fungerar inte alls och jag känner att det är dags att ta tag i husbiten, samt ha samarbetssamtal. Just nu betalar han amorteringarna och jag hyr en lägenhet. 

    Hur gör man praktiskt för att gå tillväga när bägge vill ha huset. Jag har lyckats få fram en värdering som han mumlande har accepterat. Jag har fått klartecken från banken att jag kan köpa ut mannen.

    Anledningen att jag flyttade var att han aldrig hade gjort det.Nu har jag alltså gett honom 8 månader att försöka få ordning på sitt liv, men jag orkar inte längre, för han är fortfarande inne i fasen att han skickar blommor och vill lappa ihop förhållandet, men samtidigt inte får ihop att få på barnen rena kläder.


    Bodelningsförättare. Var tydlig med att om ni inte kommer frammåt drar du igång en tvångsförsäljning.

    Rent krasst - För att en av er ska ta över huset måste ni komma överrens. Annars blir det försäljning


  • Anonym (lkoi)

    Vill han ha huset eller krånglar han för att han vill att det ska bli ni igen? 

    Erbjud honom att ta över ditt kontrakt på lgh (om det är ok med värden alltså) och kräv ett datum då allt ska vara klart. Tyvärr riskerar ni att få sälja som Kjell2 skrev, men försök iaf få honom på andra tankar. 

    Har för mig att det är en nackdel att ha flyttat om båda vill köpa ut den andre så kolla upp det. 

  • Anonym (Anna)

    Det här med bodelningsförrättning.

    Gör du det kommer du förlora och han få huset.

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Anna) skrev 2018-04-03 12:55:47 följande:
    Det här med bodelningsförrättning.
    Gör du det kommer du förlora och han få huset.
    Håller med
Svar på tråden komma överens om huset