go boken bra eller dåliga böcker?
skulle vilja ha veta om den första boken "god natt min skatt" är något och ha eller om man kan hoppa över den?
jag gillade det första paketet som va gratis inte för den saken skull utan det va roliga grejer i =)
skulle vilja ha veta om den första boken "god natt min skatt" är något och ha eller om man kan hoppa över den?
jag gillade det första paketet som va gratis inte för den saken skull utan det va roliga grejer i =)
Jag gillar inte alls Goboken. Jag tycker att de har konstiga böcker av dålig kvalitet som inte alls passar den åldersgrupp som de sägs göra. Mitt tips är att du går med i en bokklubb med "riktiga" böcker (alltså inte sånna som producerats speciellt för en bokklubb), som till exempel "Barnens bokklubb" www.barnensbokklubb.se Där kan du få riktigt bra böcker till ditt barn.
Kan man Hoppa över en bok nån som vet?
någon ???
Ja, man kan avbeställa bokpaket om man vill. Det är bara att maila dem. Har också hört från andra att man kan be att få ett bokerbjudande varannan månad istället för varje månad om man tycker det blir för ofta.
Jag hari nte lyckats gå ur den boklubben än. De har så bra böcker, sonen älskar när han få goboken paket.
Nu gillar jag i och för sig inte bokklubbar alls, men just Go'boken har jag ett extra ont öga till.
Jag började jobba redan när pluttisen var 6 månader. Runt den tiden försökte de värva oss som medlemmar och ringde OFTA. De ville aldrig tala med min man utan det var bara jag som dög. Varför i hela friden trodde de att inte min man kunde fatta beslut om en bokklubb???
Vi köper massor av barnböcker, särskilt på ad libris och barnbokhandeln.com. Så billigt, så bra, så snabbt.
Jag gillade inte Goboken - tygböcker i miljoner, och droppen kom när min 6 månaders flicka fick boken om Lollo den snälla elefanten som pussade, tröstade, vyssjade och var omhändertagande samtidigt som kompisens jämnårige son fick boken om vadhannuhette som bullrade, busade, kittlade och gillade tuffa bilar... Hmmm.....
God natt min skatt fick mig att gå ur klubben. Fjantigt med amerikanska sånger översatta till svenska, men utan vare sig noter eller originaltitel. Värdelöst, värdelöst, värdelöst. Roligare att köpa denna typ av böcker i butik. När det gäller större barn är Barnens Bokklubb bättre. Den var jag med i som barn och det var "riktiga" böcker från alla möjliga förlag. Goboken ger mig vibbar av "sekt"...
Håller med glasbubblan, Gonatt min skatt fick mig att gå ur klubben också!
Jag tycker att det är alldeles för mycket "nödrim" i böckerna, och dessutom är de dyra. Har kollat in andra goböcker hos andra föräldrar och de är lika dåliga tycker jag. Jag shoppar "vanliga" böcker på tex adlibris och tycker att jag får mycket mer för pengarna
värdelöst , dyra böcker , int eåldersanpassade, könsdiskriminerande mm mm
nu har jag sagt upp mitt konto...... det är ju som ni säger roligare och lägga pengarna på böcker man valt själv.
jag märkte redan i den första boken med lekar ...att det är sånger som de har hittat på mest för sakens skull..... så nödrimmen vill jag inte höra =)
tack för alla svar tips och varningar =)
Själv är jag nöjd med go boken
men då vi avbeställer något därifrån så beställer vi från disneyklubben istället