• Aducia

Hjälp mig läsa av grafen (temp)!!

Hej

Har aldrig förstått mig på hur man läser av graferna.

Har inte riktigt vetat om mensen som är registrerad är mellan blödningar eller mens, väldigt sparsamt mest bruka flytningar. Men vad betyder det när tempen stiger såhär som den gjorde från igår?

HJÄLP! någon som kan detta ?

MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Svar på tråden Hjälp mig läsa av grafen (temp)!!
  • ellie86

När tempen höjs och håller sig högre än det normala i minst några dagar är det ganska säkert att du haft ägglossning.

• Jagvetdåinte

[quote=78594122][quote-nick]Aducia skrev 2018-03-30 13:09:33 följande:[/quote-nick][/quote]

Vad är det för app du använder? Hur länge har du tempat?

• Aducia
    Jagvetdåinte skrev 2018-03-31 22:04:21 följande:

[quote=78594122][quote-nick]Aducia skrev 2018-03-30 13:09:33 följande:[/quote-nick]

Vad är det för app du använder? Hur länge har du tempat?[/quote]

Den heter Flo och är gratis. :) har tempat 1.5 cykel typ. Så inte länge men min temp går än Så väldigt mycket upp och ner :p
    ellie86 skrev 2018-03-31 12:41:39 följande:

När tempen höjs och håller sig högre än det normala i minst några dagar är det ganska säkert att du haft ägglossning.

Åh vad bra. Men den har stigit var 3-4 dag verkar det som :p
  • Jagvetdåinte
    Aducia skrev 2018-04-02 15:35:36 följande:

Vad är det för app du använder? Hur länge har du tempat?

Den heter Flo och är gratis. :) har tempat 1.5 cykel typ. Så inte länge men min temp går än Så väldigt mycket upp och ner :pÅh vad bra. Men den har stigit var 3-4 dag verkar det som :p[/quote]

Okej, när du tempat ett tag fåt du en medellinje/coverline. Då blir det enklare att tyda grafen :)
  • Aducia
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-02 16:26:22 följande:

Den heter Flo och är gratis. :) har tempat 1.5 cykel typ. Så inte länge men min temp går än Så väldigt mycket upp och ner :pÅh vad bra. Men den har stigit var 3-4 dag verkar det som :p

Okej, när du tempat ett tag fåt du en medellinje/coverline. Då blir det enklare att tyda grafen :)[/quote]

Ja precis men tänkte om det gick att se nånting i alla fall men är väl otydligt nu haha!
  • Jagvetdåinte
    Aducia skrev 2018-04-02 16:33:06 följande:

Okej, när du tempat ett tag fåt du en medellinje/coverline. Då blir det enklare att tyda grafen :)

Ja precis men tänkte om det gick att se nånting i alla fall men är väl otydligt nu haha![/quote]

Ja det blir svårt! Fortsätt tempa samma tid varje dag innan du går ur sängen. Räkna bort temp då du sovit mer/mindre, druckit alkohol eller är sjuk. Då ska du se att du snart får enklare att tyda! :)
  • Aducia
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-02 16:50:38 följande:

Ja precis men tänkte om det gick att se nånting i alla fall men är väl otydligt nu haha!

Ja det blir svårt! Fortsätt tempa samma tid varje dag innan du går ur sängen. Räkna bort temp då du sovit mer/mindre, druckit alkohol eller är sjuk. Då ska du se att du snart får enklare att tyda! :)[/quote]

Ska försöka. Det är svårt att få in rutin av nån anledning men ska verkligen försöka! :D
  • Jagvetdåinte
    Aducia skrev 2018-04-02 19:39:49 följande:

Ja det blir svårt! Fortsätt tempa samma tid varje dag innan du går ur sängen. Räkna bort temp då du sovit mer/mindre, druckit alkohol eller är sjuk. Då ska du se att du snart får enklare att tyda! :)

Ska försöka. Det är svårt att få in rutin av nån anledning men ska verkligen försöka! :D[/quote]

Förstår det! Lägg bara inte in temp när man ej lyckas så ordnar det sig :) då blir det enklare att få till en medeltemp å se om man kommer över den (äl) :)
  • Jagvetdåinte

Här har du ett exempel på hur det kan se ut sen. Även om den går upp å ner som en bergochdalbana kan jag se om jag får äl. Så smidigt!

• Aducia
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-02 20:00:25 följande:

Här har du ett exempel på hur det kan se ut sen. Även om den går upp å ner som en bergochdalbana kan jag se om jag får äl. Så smidigt!

Smart! Är du duktig på att tempa samma tid osv?
  • Jagvetdåinte
    Aducia skrev 2018-04-02 20:03:50 följande:

Smart! Är du duktig på att tempa samma tid osv?

Jag vaknar som tur är oftast samma tid av mig själv (tycker jag inte är bra när jag har festat å vill sova hihi), vardag som helg. Ibland diffar det med någon timme som mest!
  • Aducia
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-02 20:25:44 följande:

Jag vaknar som tur är oftast samma tid av mig själv (tycker jag inte är bra när jag har festat å vill sova hihi), vardag som helg. Ibland diffar det med någon timme som mest!

Skönt! Hoppas jag ska bli bättre på tiden framöver då! Vad för användningsområde har du för NC? Undvika eller planera graviditet??
  • Jagvetdåinte
    Aducia skrev 2018-04-02 20:34:16 följande:

Skönt! Hoppas jag ska bli bättre på tiden framöver då! Vad för användningsområde har du för NC? Undvika eller planera graviditet??

Planerar grav :)
  • Aducia
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-02 20:36:57 följande:

Planerar grav :)

Åh va kul! Vilken tråd hänger du i? Försöker vara med i grupperna men jag känner mig aldrig riktig hemma i någon, de känns för stora :/
  • Jagvetdåinte
    Aducia skrev 2018-04-02 20:49:46 följande:

Åh va kul! Vilken tråd hänger du i? Försöker vara med i grupperna men jag känner mig aldrig riktig hemma i någon, de känns för stora :/

Jag har varit i månadens bim grupp (nu bim april), vi som använder natural cycles, första barnet mm :) Förstår det, känns lite konstigt först, men är bara att slänga ut en fråga. Är så bra! Finns så många kloka å skönt att få prata av sig å få stöttning :)
  • Aducia
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-02 20:52:01 följande:

Jag har varit i månadens bim grupp (nu bim april), vi som använder natural cycles, första barnet mm :) Förstår det, känns lite konstigt först, men är bara att slänga ut en fråga. Är så bra! Finns så många kloka å skönt att få prata av sig å få stöttning :)

Ska absolut göra det!! Tack så kanske vi ses i någon annan grupp! Tack för hjälpen också! :)
  • Jagvetdåinte
    Aducia skrev 2018-04-02 20:56:53 följande:

Ska absolut göra det!! Tack så kanske vi ses i någon annan grupp! Tack för hjälpen också! :)

Det gör vi :) lycka till!
  • Anonym (Anna)

[quote=78594122][quote-nick]Aducia skrev 2018-03-30 13:09:33 följande:[/quote-nick][/quote]

Vad konstig kurva du har.

Tar du tempen olika klockslag?

• Aducia
    Anonym (Anna) skrev 2018-04-04 13:30:11 följande:

[quote=78594122][quote-nick]Aducia skrev 2018-03-30 13:09:33 följande:[/quote-nick]

Vad konstig kurva du har.

Tar du tempen olika klockslag?[/quote]

Tagit samma tid varje dag, med kanske 30 minuter mellanrum nån gång men såhär ser det ut nu. Varit duktigare med tiden och att ta på morgonen. Jag tror jag var sjuk när tempen sjönk till 35 grader

Första cykeln jag tempar men tror det stabiliserar sig nu!

Svar på tråden Hjälp mig läsa av grafen (temp)!!