Inlägg från: Jagvetdåinte |Visa alla inlägg
  • Jagvetdåinte

Hjälp mig läsa av grafen (temp)!!

[quote=78594122][quote-nick]Aducia skrev 2018-03-30 13:09:33 följande:[/quote-nick][/quote]

Vad är det för app du använder? Hur länge har du tempat?

• Jagvetdåinte
    Aducia skrev 2018-04-02 15:35:36 följande:

Vad är det för app du använder? Hur länge har du tempat?

Den heter Flo och är gratis. :) har tempat 1.5 cykel typ. Så inte länge men min temp går än Så väldigt mycket upp och ner :pÅh vad bra. Men den har stigit var 3-4 dag verkar det som :p[/quote]

Okej, när du tempat ett tag fåt du en medellinje/coverline. Då blir det enklare att tyda grafen :)
  • Jagvetdåinte
    Aducia skrev 2018-04-02 16:33:06 följande:

Okej, när du tempat ett tag fåt du en medellinje/coverline. Då blir det enklare att tyda grafen :)

Ja precis men tänkte om det gick att se nånting i alla fall men är väl otydligt nu haha![/quote]

Ja det blir svårt! Fortsätt tempa samma tid varje dag innan du går ur sängen. Räkna bort temp då du sovit mer/mindre, druckit alkohol eller är sjuk. Då ska du se att du snart får enklare att tyda! :)
  • Jagvetdåinte
    Aducia skrev 2018-04-02 19:39:49 följande:

Ja det blir svårt! Fortsätt tempa samma tid varje dag innan du går ur sängen. Räkna bort temp då du sovit mer/mindre, druckit alkohol eller är sjuk. Då ska du se att du snart får enklare att tyda! :)

Ska försöka. Det är svårt att få in rutin av nån anledning men ska verkligen försöka! :D[/quote]

Förstår det! Lägg bara inte in temp när man ej lyckas så ordnar det sig :) då blir det enklare att få till en medeltemp å se om man kommer över den (äl) :)
  • Jagvetdåinte

Här har du ett exempel på hur det kan se ut sen. Även om den går upp å ner som en bergochdalbana kan jag se om jag får äl. Så smidigt!

• Jagvetdåinte
    Aducia skrev 2018-04-02 20:03:50 följande:

Smart! Är du duktig på att tempa samma tid osv?

Jag vaknar som tur är oftast samma tid av mig själv (tycker jag inte är bra när jag har festat å vill sova hihi), vardag som helg. Ibland diffar det med någon timme som mest!
  • Jagvetdåinte
    Aducia skrev 2018-04-02 20:34:16 följande:

Skönt! Hoppas jag ska bli bättre på tiden framöver då! Vad för användningsområde har du för NC? Undvika eller planera graviditet??

Planerar grav :)
  • Jagvetdåinte
    Aducia skrev 2018-04-02 20:49:46 följande:

Åh va kul! Vilken tråd hänger du i? Försöker vara med i grupperna men jag känner mig aldrig riktig hemma i någon, de känns för stora :/

Jag har varit i månadens bim grupp (nu bim april), vi som använder natural cycles, första barnet mm :) Förstår det, känns lite konstigt först, men är bara att slänga ut en fråga. Är så bra! Finns så många kloka å skönt att få prata av sig å få stöttning :)
  • Jagvetdåinte
    Aducia skrev 2018-04-02 20:56:53 följande:

Ska absolut göra det!! Tack så kanske vi ses i någon annan grupp! Tack för hjälpen också! :)

Det gör vi :) lycka till!
Svar på tråden Hjälp mig läsa av grafen (temp)!!