• Attraktiv

Jag avskyr S och MP

Jag avskyr verkligen vår regering som leder vårt samhälle i fel riktning. Jag avskyr V också men de är mer genuina och äkta i sin stollighet. S vet man inte riktigt var man har. MP åker förhoppningsvis ur riksdagen i nästa val så att vi slipper dem i framtiden.

Visst, det går bra för Sverige. Vi har en global högkonjunktur men det är inte vår nuvarande regerings förtjänst. Det är däremot deras förtjänst att vi lever över våra tillgångar i en högkonjunktur istället för att samla i ladorna inför nästa lågkonjunktur.

Nej, jag mår riktigt dåligt och mitt hopp ligger i att vi har ett val i september. Måtte de röstberättigade ta sitt förnuft till fånga så att vi får ett regeringsskifte...

• Svar på tråden Jag avskyr S och MP
  • Anonym (*-*)

Hur kan du inbilla dig att det går bra för Sverige?

Invandringen från Syrien och Afghanistan kostar ofantliga summor som du och jag måste betala.

Har du följt med ?

En sak till. Hade Reinfeldt vunnit valet hade invandringen aldrig stoppars. Den idioten sitter fortfarande och säger att vi har så mycket plats.

Annie Lööf tycker att vi kan bli 30-40 miljoner i Sverige.

Trots att Det bara finns 7.5 miljoner svenskar.

Alltså:

En fjärdedel av Sveriges invånare är av utländsk härkomst.

Jag räknas till de.

• Attraktiv
    Anonym (*-*) skrev 2018-04-04 13:35:10 följande:

Hur kan du inbilla dig att det går bra för Sverige?

Invandringen från Syrien och Afghanistan kostar ofantliga summor som du och jag måste betala.

Har du följt med ?

En sak till. Hade Reinfeldt vunnit valet hade invandringen aldrig stoppars. Den idioten sitter fortfarande och säger att vi har så mycket plats.

Annie Lööf tycker att vi kan bli 30-40 miljoner i Sverige.

Trots att Det bara finns 7.5 miljoner svenskar.

Alltså:

En fjärdedel av Sveriges invånare är av utländsk härkomst.

Jag räknas till de.

Om du hade läst mer noga skulle du sett att det stod att vi har en global högkonjunktur. Med det menade jag att det går bra för svenska företag, att vi har ett stort handelsöverskott, vilket i sin tur leder till att Sveriges intäkter ökar. Utan detta hade situationen varit än mer katastrofal, vilket den troligtvis även kommer att bli när vi går in i en lågkonjunktur. När det sker kommer politikerna skylla på varandra. Ingen kommer att ta ansvar.
  • Anonym (*-*)
    Attraktiv skrev 2018-04-04 19:05:49 följande:
    Om du hade läst mer noga skulle du sett att det stod att vi har en global högkonjunktur. Med det menade jag att det går bra för svenska företag, att vi har ett stort handelsöverskott, vilket i sin tur leder till att Sveriges intäkter ökar. Utan detta hade situationen varit än mer katastrofal, vilket den troligtvis även kommer att bli när vi går in i en lågkonjunktur. När det sker kommer politikerna skylla på varandra. Ingen kommer att ta ansvar.
    Men vem bryr sig om hur det går för svenska företag i utlandet? Det är glädjande för de länderna men knappast för oss.
  • Attraktiv
    Anonym (*-*) skrev 2018-04-04 21:52:02 följande:

Men vem bryr sig om hur det går för svenska företag i utlandet? Det är glädjande för de länderna men knappast för oss.

Tyvärr har du inte riktig koll på den punkten, men jag håller med om att det rent politiskt inte går bra för Sverige.
  • Anonym (*-*)
    Attraktiv skrev 2018-04-05 12:47:33 följande:

Tyvärr har du inte riktig koll på den punkten, men jag håller med om att det rent politiskt inte går bra för Sverige.

Så när svenska butiken ab i polen går jättebra på vilket sätt gymnar det oss? Det företaget betalar skatt m.m. i polen inte sverige. Går svenska butiken ab i konkurs i sverige fortsätter den som ingenting i polen.

Så hur kan det gynna oss??
  • Attraktiv
    Anonym (*-*) skrev 2018-04-05 12:55:28 följande:

Så när svenska butiken ab i polen går jättebra på vilket sätt gymnar det oss? Det företaget betalar skatt m.m. i polen inte sverige. Går svenska butiken ab i konkurs i sverige fortsätter den som ingenting i polen.

Så hur kan det gynna oss??

Vi har bl.a. en del export från Sverige, t.o.m. ett handelsöverskott som ger jobb och ökade skatteintäkter. Detta ökar, och gynnar oss, mer i en global högkonjunktur än i en lågkonjunktur.
  • Anonym (Ej sosse)

Stefan Löfven får mig att tänka på Vilse i pannkakan och Magdalena Andersson påminner om häxan i Hans & Greta.

• HD2017dis

Ulf Christensson är ju ett ärke-äckel, så han går ju fetbort. Vad har vi då SD, KD och AFS kvar.

• Anonym (Och din fråga är?)

Jag ser ingen diskussionsfråga sååååååååå.... 

Bildresultat för intresseklubben antecknarBildresultat för intresseklubben antecknar

• Attraktiv
    Anonym (Och din fråga är?) skrev 2018-04-16 21:52:42 följande:

Jag ser ingen diskussionsfråga sååååååååå.... 

Jag ska förklara för dig.

Det var en känsloyttring, en uppgivenhet över att det fortfarande finns människor som röstar på S och MP; men även en information om att vi lever över våra tillgångar i en högkonjunktur. Inte mycket att diskutera. Det är som det är liksom, fram till valet i höst.
Svar på tråden Jag avskyr S och MP