• larssonviktor

    Fear of Failure

    Hej alla som är intresserade av psykologi!
    Jag börjar närma mig kandidatexamen i psykologi och är nu igång med min C-uppsats. Jag blir väldigt glad och tacksam om ni har lust att ta ett par minuter och svara på min enkät om Fear of Failure (Rädslor för att misslyckas i arbetslivet). Då hjälper ni mig och min studiekamrat att få in den data som vi behöver för att sedan kunna göra analyser. 
    Självklart helt anonymt och tar bara ett par minuter!
    Tack!!

    goo.gl/forms/Ji2gaHcMk9yfpnZm1
  • Svar på tråden Fear of Failure
  • Ggrodan

    Hej, jag gjorde enäten men det var en fråga jag hade svårt att tyda eftersom jag följer NVC - och maslows teori att vi har hela tiden behov att tillgodose och att allt vi gör är för att möta våra behov. Frågan ni hade var: "Använder jag andra till mina egna behov?" Jag gör ju precis allt i mitt liv för att tillgodose alla olika behov, pratar jag med en vän möter det mitt behov av gemenskap, gör jag denna enkät möter det mitt behov av mening och samhörighet, men ni menar som en negativ aspekt att jag utnyttjar andra för egen vinning är det så nu tänkte med den frågeställningen?

    I övrigt mycket bra frågor och bra svarsalternativ och ni har valt färger väldigt smart och professionellt. Snyggt med stegen i början för att få en bild av skalan. Och vad roligt att man efteråt kunde redan nu få ta del av statistiken so far i tydliga enkla tabeller - särskilt tårtbitarna.

    En superbra snygg dynamisk tydligt konkret enkät, har gjort en del enkäter i mina dar, det här var den snyggaste jag sett hittills.

    Bra gjort!

    Lycka till med redovisningen av enkäten!

  • larssonviktor

    Hej,

    Först och främst: - tack för att du fyllt i enkäten och för den fina responsen!

    Frågan du nämner är möjligtvis något svår att tolka. Den är översatt (och validerad av Bäckström, M. (2010), Lunds Universitet) från engelskans ?Take advantage of others?, vilket som du också är inne på syftar till huruvida man utnyttjar andra till sin egen fördel.

    Tack för det!

  • la anonyma

    Förlåt för dum fråga, men om jag har studerat på högskolenivå men inte har en examen, vilken utbildningsnivå vill ni att jag fyller i då? Och hur räknar man egentligen antal yrkesverksamma år när man är ung och mest har jobbat under somrar? Räknas all tid från första jobbet till nu, även om den tiden har innefattat en del studier och lite volontärarbete, eller enbart den tid man haft förvärvsarbete som huvudsaklig sysselsättning även under höst och vår? 

  • larssonviktor

    Hej!

    Eftersom du studerat på högskolenivå så tycker jag att du kan markera det alternativet, även om du inte har en examen. 
    Ang din fråga om yrkesverksamma år - svara som du själv tror. Har du arbetat en sommar / under din studietid så räkna det som ett år.

    Tack för att du svarar på vår enkät!

    Mvh Viktor

  • la anonyma

    Tack för svar! Har nu svarat på enkäten. Skickar ett meddelande till dig med ett par frågor! :)

Svar på tråden Fear of Failure