• Äldre 30 Mar 17:21
    7246 visningar
    4 svar
    4
    7246

    Gå ner i vikt av vegetariskt??

    Jag har gått ned ungefär 2 kilo på ganska kort tid med en vegetarisk kosthållning bör jag oroa mig?? Eller borde jag vara glad att min vegetariska kosthållning ger resultat??
    Har förövrigt börjat med ny antidepressiv medicin som heter Paroxetin undrar om den kan vara boven i det hela??

    Vad tror ni??

  • Svar på tråden Gå ner i vikt av vegetariskt??
  • Äldre 30 Mar 18:56
    #1

    Hur lång tid är "ganska kort tid"? Vad har du för kalori in/kalori ut per vecka i snitt idag jämfört med tidigare?

  • Äldre 30 Mar 18:58
    #2
    EmberEyes skrev 2018-03-30 18:56:54 följande:

    Hur lång tid är "ganska kort tid"? Vad har du för kalori in/kalori ut per vecka i snitt idag jämfört med tidigare?


    Och hur har kroppssammansättningen ändrats under denna perioden?
  • Äldre 30 Mar 19:58
    #3

    om du samtidigt inte äter en massa extra pasta, notter, brod etc är det ganska normalt du går ner då du kapat kalorierna.

  • Äldre 30 Mar 20:26
    #4

    Vill du gå ner i vikt eller tycker du redan att du är för smal? Jag blir lite osäker eftersom du både skriver "bör jag oroa mig" och "ger resultat" och "boven i det hela". 

    Jag tänker att det är skillnad om du kämpar för att hålla uppe vikten och äter många kalorier (socker? ost? grädde?) men ändå går ner för att du inte äter kött. Eller om du vill gå ner och kanske samtidigt (omedvetet?) dragit ner t.ex. på sötsaker. 

Svar på tråden Gå ner i vikt av vegetariskt??