Anonym (E) skrev 2018-03-30 23:34:31 följande:
Mer tips (du måste tro jag är knäpp men jag har gått igenom en hel del kriser och förluster så jag valde att ta kontrollen med att finna en sorts livsstrategi att stöta mig på när det blivit hus i helvetet så att säga)
- 100 bra saker om dig själv - utmaningen!
Jajamen. Du ska skriva 100 bra saker med/om dig. Det kan vara personligheten saker du gillar saker du är bra på saker du värderar och tänker eller bara är. Manärker inte skillnaden på hur mycket man slår på sig förrän man ska börja fokusera på något bra och det är lätt att trilla ner i "varför" - karusellen, den som bara för oss att spy och aldrig stannar när vi väl klivit på. Det är vanligt att någonstans börja peka ut felet i oss själva istället för att lägga felet på missmatchen som blev. Då är det bra att rätta till sig mentalt och skärpa gröna linjen med bra tankar om oss för sånt ger E N E R G I och tro mig, du kommer behöva det för sorgen drar det ur dig som näsdukar ur en tröjärm.
- Inställning. "idag är det min dag!" Prova tänk så och sög det för dig själv då och då, det kommer bli din dag du kommer bemästra den och nästan känna dig stolt över det som den innebär eftersom det är för din skull, det negativa är det vi växer av och det positiva är belöningen för att vi klättrat oss upp gång på gång. Din inställning kan skapa din dag eller förgöra den så det är viktigt vilken "regel" du går efter för jag lovar dig, du går efter en titel i ditt huvud redan och dem kan behöva bytas ut till något som driver dig framåt.
Ja, nu har du lite alla fall jag får återkomma, godnatt!
/ E
Tack för dessa råd E.
Jag försökte precis med att skriva...eller till en början säga 100 bra saker om mig och kom inte förbi två. Visserligen är jag trött och mina ögonlock känns som bly.
Jag ska försöka igen imorgon samt göra det till MIN dag.
Du träffade mitt i prick med att just nu bland allt annat har jag gått runt och skylt allt på mig själv.
Godnatt och tack