• Thessiss

Blödning sent i graviditeten

Hej.

Är det någon mer här som har fått kraftig blödning runt v 32 i graviditeten?

Fick en kraftig blödning förra veckan, ligger inlagd sen dess men läkaren är osäker på varifrån det kommer.

Är nu i v 33+3 och har fortfarande tecken på färskt blod.

Enda svaret jag har fått är att det ev kommer från livmodern el från moderkakan men inget fastställt till 100%

Har mycket sammandragningar som jag får medicin emot samt en medicin jag får äta 3 ggr dag mot blödningen.

Någon mer som haft så här och vad berodde det på? Hur länge fick bebis stanna i magen för er?

Rädd att de måste ta ut för tidigt.

Är mitt 3 barn detta.

2 än föddes i v 37+4 pga lite andra komplikationer den gången.

Förlåt om jag skriver konstigt men är lite snurrig i huvudet pga vissa mediciner jag har fått :/

• Svar på tråden Blödning sent i graviditeten
  • Ebo88

Hejsan!!

Jag var gravid i höstats med första barnet. I v23+2 (lördag) så fick jag en stor störtblödning. Mitt lasarett skickade mig till Uppsala akut med ambulans. Sonen levde och allt blod kom från mig. Min tapp var 2.2cm och dom tror blödningen beror på att tappen var så liten men dom vet inte säkert. Jag hade även GBS i vaginan men fick inte antibiotika. Låg på förlossningen tills dagen efter då jag fick komma upp på BB.

På tisdagen (23+5) så började jag få sammandragningar. Fick bricanyl mot det och Lutinus. Dom blev tätare och tätare och på torsdagen (24+0) började jag blöda igen. Då var tappen 0.9 cm och jag fick komma ner på förlossningen igen. Då fick jag antibiotika också.

På söndag morgon (24+3) så vaknade jag vid 03 på morgon och hade värkar. Jag var öppen 3 cm och det blev akutsnitt.

Dom vet inte om jag födde för tidigt pga GBS eller försvagad livmoderhals så vid den a graviditet ska jag få cerklage inopererat om några veckor.

Vet dom hur lång din livmodertapp är?

Hippas du slutar blöda och få komma hem snart!

• Thessiss

Vet att de kollade tappen då när jag kom in pga blödningen i lördags och då var den rätt lång. Runt 3 cm, kollade igen i onsdags då var den oförändrad i storlek. Sen har jag inte blivit kollad något mer ang tappen iaf.

Har även gjort ett urintest igår som visade 3+ på vita blodkroppar tror jag det var så fått lämna ett till nu på morgonen.

Men har inte en aning om vad detta betyder.

• Ebo88

Det är ju bra att tappen håller sig oförändrad. Min utplånades på 8 dagar så det var förmodligen anledningen till min blödning.

Det är aldrig roligt att blöda men det är bra att bäbisen mår bra därinne. Har du fått sprutor för bäbisens lungmognad ifall hon eller han skulle komma tidigare?

Att du har passerat v.33 är mycket bra, varje dag som bäbis får ligga där inne är en seger och väldigt bra :)

• Thessiss

Nej inte än, de har börjat prata lite smått om det men vill gärna avvakta nån dag till.

Jo vi tar en dag i taget ungefär :)

• InaLo

Jag blödde flera gånger och mycket med mitt andra barn. Var 22+4 när jag fick största blödningen. Läkarna viste aldrig vart det kom i från. De trodde det var kanten av moderkakan. Det tror jag med. Om det hade varit livmoder tappen så borde jag väl också blött i mina andra tre graviditete(väntar 4:e barnet) livmodertappen var inte påvärkan. Allt

gick ju bra!

Svar på tråden Blödning sent i graviditeten