Inlägg från: Anonym (Tigermamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tigermamma)

Bli gravid efter missfall följas åt

Visst räknas väl utomkvedshavandeskap som en typ av missfall? Vi ska precis börja försöka igen efter ett utomkvedshavandeskap som fick opereras bort tillsammans min ena äggledare i början av mars. Den graviditeten tog 6 månader att få till, och eftersom jag nu bara har en äggledare vågar jag inte ha alltför stora förväntningar på att vi ska lyckas de närmaste månaderna.

• Anonym (Tigermamma)

Hade ett utomkvedshavandeskap tidigare i år och nu har jag ett missfall... Det känns förjävligt! Men det är väl bara att försöka igen när missfallet är över och hoppas att det ska gå snabbt att bli gravid igen.

• Anonym (Tigermamma)
    SL185 skrev 2018-07-02 17:08:03 följande:

Fy va hemskt :( beklagar verkligen. Jag tror att jag också går igenom ytterligare ett missfall just nu, senaste missfallet var i april men då var jag i vecka 4+2 (väldigt tidigt). Är i vecka 6+3 nu. Har haft rosa/bruna spottings sen i fredags o nu idag kommer det mer o mer o är mer rött + så himla ont i nedre delen av ryggen att jag inte ens kan stå. Fick tid hos gyn imorgon så får jag det konstaterat då...

Vill så gärna ha barn då vi inte har. Men hur ska man våga försöka igen? Är så rädd :(

Känner du smärtor? Hur började ditt missfall?

Fy, vad tråkigt. Jag beklagar verkligen! Jag förstår att det känns jobbigt att försöka igen, men det är osannolikt att ni skulle ha samma otur en gång till. Och om ni skulle ha det så har ni rätt till utredning efter tre missfall.

Jag har haft två färska blödningar med två dagars mellanrum och idag hade jag ont i ländryggen också. Hittills har det inte varit några klumpar i blodet eller kommit några större mängder, det har räckt med ett trosskydd per gång. Jag var inne på gynakuten igår eftersom jag var rädd att det skulle vara ett nytt utomkvedshavandeskap. De såg inget på ultraljudet (är i 4+6) och jag ska tillbaka för ett nytt blodprov imorgon för att se hur hcg ändrats. Jag har dock inga större förhoppningar. Det känns inte som att det skulle kunna vara något annat än ett missfall.
  • Anonym (Tigermamma)
    SL185 skrev 2018-07-03 07:37:56 följande:

Jag hoppas o ber att hcg provet visar på att lilla fröet lever! Hoppas o ber för mirakel för oss båda just nu <3 känner en bekant som blödde stora mängder i början av sin graviditet men graviditet flöt på så fint o bebisen kom frisk. Men det är smärtan i ländryggen som gör mig säker på missfall i mitt fall, ändå har jag hopp om att få se ett litet hjärta idag..snacka om att man lever i förnekelse o inte kan acceptera.

Uppdatera mig om hur det går, finns här för dig <3

Tack så mycket! Tyvärr så har jag blött idag med och har precis som du ont i ländryggen så det känns som att det är kört. Vill bara att det ska gå över så fort som möjligt så vi kan försöka på nytt.

Håller tummarna för dig idag! <3
  • Anonym (Tigermamma)
    SL185 skrev 2018-07-03 15:27:24 följande:

Du, ha hoppet kvar o begär vul snarast!! jag är på väg hem från gyn o gissa vad??? Lilla fröet lever trots allt o hjärtat tickade så fint :) är så överväldigad, både jag och gyn var säkra på att det är missfall innan hon kollade. MEN MIRAKEL SKER ibland! Det finns inga garantier men ändå, nu ska jag vara positiv! Tappa inte hoppet <3

Wow! Grattis, verkligheten roligt att höra! Gjorde vul i söndags 4+6 men läkaren kunde inte se någonting. Jag har blött mer idag och har fortsatt ont i ryggen så det ska nog verkligen till ett mirakel om detta ska gå bra... Känner mig tyvärr rätt säker på att det är ett missfall och vill bara att det ska vara över så fort som möjligt. Imorgon ringer de om svaren på hcg-proven.

Hoppas att din fortsatta graviditet går bra och att du ska slippa mer blödningar och oro nu!
  • Anonym (Tigermamma)
    SL185 skrev 2018-07-04 15:45:17 följande:

Hur har det gått för dig? <3 hoppas på positiva besked!

Jag var på gynakuten idag pga svåra smärtor..tyvärr fanns det bara en säck kvar utan foster..missfall igen :( kan inte tro att det är sant:(

Nej, gud vad tråkigt. Jag beklagar verkligen!

Jag fick bekräftat att det var ett missfall då hcg sjunkit. Det var bara på omkring 170 igår så jag hoppas att det ska försvinna snabbt och att ägglossningen ska komma igång utan fördröjning.
  • Anonym (Tigermamma)
    SL185 skrev 2018-07-05 08:01:38 följande:

Fyyyy :( beklagar :( hoppas att kroppen återhämtar sig fort åtminstone som du säger <3

Tack. Det känns faktiskt bättre efter att ha fått beskedet. Jag är tacksam över att det hände redan i vecka 5 och inte senare.

Vi har redan en helt fantastiskt 2,5-åring som får det att kännas mindre jobbigt. Han blev dessutom till på första försöket så det är väl helt enkelt vår tur att få kämpa lite nu. Men nu har vi försökt i snart ett år med ett utomkvedshavandeskap och ett missfall på vägen så nu tror och hoppas vi att allt ska gå bra nästa gång.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt