• elil87

Bli gravid efter missfall följas åt

NovemberM skrev 2018-04-02 17:14:12 följande:

Som jag har gått och tänkt på detta som ni pratar om... Har jag gått och blivit en hemsk människa efter vårat missfall?

Varför kan jag inte känna glädje när halva Sverige går ut med att de ska ha barn? Precis då när vi var beräknade..

Jag känner att jag blir mer och mer ledsen...

Jag fick missfall den 8 januari och då var jag i v 10. 9+4. Hade en liten blödning men alla jag rådfrågade sa till mig att det är så vanligt så oroa dig inte. Dagen efter så fick jag åka in till sjukhuset för jag kände att allt inte var som det skulle.. Det visade sig att min bebbe var död i magen...

Har inte någon som jag kan prata med riktigt för alla säger bara " det går bättre nästa gång" " det var väl inte menat nu då" "upp på hästen igen"

Ja.. Det kanske det det blir.. Men är det någon som känner såhär?? Dessa tankar som snurrar hela tiden.. Ingen glädje.

Har väntat å väntat på att min mens skulle komma tillbaka och för 4 dagar sedan så gjorde den ÄNTLIGEN det..

En liten lycka kände jag då inom mig.

Förlåt för långt inlägg.. Hoppas ni kan hjälpa mig att hitta tillbaka till den goa och glada tjej som jag egentligen är..

Kram till er!

Hej!

Min historia är så lik din. Jag förlorade också mitt barn i vecka 9+4, dock upptäcktes inte detta förrän en vecka senare, den 5 december. Precis som du så hade jag bara en sparsam blödning och vart jag än ringde så sa de att det inte var något att oroa sig för och att blödningar under graviditeten är så vanligt. Ringde till varenda ställe med ultraljudsmottagning som jag kunde komma på och alla sa samma sak. Till slut fick jag en tid till dagen därpå där de konstaterade att det inte fanns något hjärtslag. Jag har aldrig varit så förstörd i hela mitt liv. Fick vänta ytterligare en dag för att bli inlagd och påbörja Cytotec-behandling. Exakt samtidigt som jag läggs in får jag ett sms att jag blivit faster. Känner mig hemsk över hur jag reagerade på det. Det var som att världen gick under.

Det dröjde ungefär 2 månader innan jag fick tillbaka min mens igen. Det var så skönt! Sen dess har min cykel varit minst sagt upp och ner. Ibland jättelång och ibland väldigt kort. Det gör det ju inte så lätt att försöka träffa in äggmoasningen rätt.

De första månaderna efter missfallet gick ganska bra men nu börjar jag må skit igen. Känner mig stressad, misslyckad och hopplös. Efter mitt missfall berättade alla om hur enkelt det är att bli gravid efter ett missfall. Att kroppen redan är inställd på graviditet och därför mer mottaglig för en ny. Vilket jäkla skitsnack! Allt de kommentarerna har gjort för mig är att få mig att känna mig ännu mer misslyckad som inte ens lyckas med något som ska vara så enkelt.

Har BIM på torsdag men är inte speciellt hoppfull. Förlåt, vilket negativt meddelande det här blev men det är så skönt att skriva av sig!
  • elil87
    NovemberM skrev 2018-04-29 14:00:51 följande:

Det första jag vill säga är att vi måste sluta be om ursäkt för att vi behöver ventilera oss.. Det är det största misstaget jag har gjort sedan mitt MA. "Sorry för att jag är så lipig och känslig" "Förlåt för att jag inte kan ses idag, är väldigt nere" osv osv. Det finns oändliga gånger jag har ursäktat mig när jag verkligen egentligen inte skall behöva det.. Var faktiskt min pappa som så till mig på skarpen att du ska fan inte be om ursäkt. Du måste få må som du gör för att ta dig uppåt igen..

Är glad för att ha en klok pappa och nu har jag börjat må bättre igen!

Hoppas att det vänder för dig med men vi får inte glömma att när vi väl är ledsna så måste vi få vara det och lika så glada.

Att få reda på att du blivit faster måste ha vart jobbigt.. Ha de reagerat likadant! Men innerst inne är man ju glad som fan men man kan inte visa det..

Samma här med cykeln. Vet inte när jag har ägglossning eller om jag ens hade det denna cykeln för det gav aldrig några utslag på testen.. Cykeln är sjukt lång i jämförelse till min cykel innan MA.. stressad, misslyckad och hopplös... Det var som om du tog de orden ur min mun.. shit. Det är precis så jag känner!

Att fixa något som ska vara såhär enkelt, ja men eller hur. Tack för den. Folk tänker sig inte för och ibland vill jag bara gräva ner mig själv.

Du är den första som jag känner att jag har fått en koppling med, vi har gått igenom samma! Så glad att vi kan ventilera lite...

Jag och min sambo har inte haft oskyddat sex än för vi känner oss inte mentalt förberedda för att få ett negativt test. Men vi hade en väldigt mysig dag igår och bestämde oss att börja ha oskyddat sex nu framöver. Så håll tummarna för oss ? håller tummarna för er!!

Mvh

Du har helt rätt. Det är konstigt egentligen att man hela tiden ber om ursäkt för sina känslor. Klart vi ska kunna prata öppet om hur vi mår.

Jag mådde så klart skit precis efter missfallet sen hade jag en tid där jag mådde bättre och allt kändes lättare. Nu tycker jag att det känns tungt igen. Vet inte riktigt vad det beror på. Om det är att fredag skulle vara min sista dag innan mammaledigheten eller att mina närmsta vänner nyligen fått eller ska snart ha barn. Eller bara att jag innerst inne trodde att jag vid det här lager skulle vara gravid igen. Jag vet som sagt inte och egentligen spelar det kanske ingen roll. Oavsett anledning så känner jag mig ganska nere.

Nej precis, jag älskar min brorson över allt annat men kan ändå tycka att livet är orättvist ibland. Vilket det i det här fallet inte är egentligen. Min bror och hans tjej fick två missfall innan de fick sin prins så de har gått igenom samma sak som mig och lite till.

Jag tycker att det är starkt av dig och din sambo att känna att ni behövde en paus efter ert ma. Det är så lätt att man bara kör på och så kraschar man längre fram istället.

Tack detsamma! Det är så skönt att prata med någon som har samma erfarenhet. Du får ventilera till mig precis när du vill! Det går bra att skicka meddelande privat med :) Håller absolut tummarna för er! Så hårt jag bara kan.
  • elil87
    Milian03 skrev 2018-05-01 18:21:13 följande:

Har man rätt att vara deppig och ledsen när man bara har försökt sen januari och just nu blöder ut sitt första missfall (var bara i v4)? Är så ledsen... Hur orkar folk månad efter månad? Vill bara ge upp ibland. Ibland känner jag att det kanske inte är meningen att vi ska ha ett gemensamt barn :( Jag blir så nedslagen varje gång blödningarna kommer... Vet ju att det finns folk som kämpat längre och även fått missfall senare och/eller flera gånger, men kan inte låta bli att känna mig mer och mer deprimerad varje månad... Är 33 år gammal så kanske är det för sent tänker jag :'(

Du har all rätt att vara deppig! Missfall är tufft och jobbigt oavsett hur länge man har försökt eller hur långt gången man är.

Jag känner igen din känsla av att bli mer och mer deprimerad för varje gång mensen kommer. Men vi ska lyckas och få vår bebis både du och jag och alla andra här inne! Sen försöker jag landa i tanken att det tar den tid det tar även om det är extremt svårt. Är 31 år så jag känner också att tiden springer iväg. Styrkekramar till dig och jag håller tummarna för att du plussar snart igen.
  • elil87

6 månader efter mitt ma så kom äntligen mitt plus. När jag var som säkrast på att jag inte var gravid dessutom. Idag är det 3 veckor kvar till mitt ursprungliga bf så det känns skönt att jag åtminstone kommer vara gravid då.

Nu håller jag tummarna för att den här graviditeten går vägen och att det tar sig för er med snart <3

• elil87
    SL185 skrev 2018-06-13 10:00:05 följande:

Wow stort grattis!! Hoppas att lilla pyret stannar där nu :)

Hur tacklar du oron? Jag fick ett tidigt missfall i april, är orolig nu hela tiden..varje gång jag går på toa får jag minnena tillbaka o kollar om det finns blod på pappret. Man vill njuta liksom!

Jag känner mig lugnare än vad jag trodde men jag kollar också efter blod varje gång jag går på toa. Men jag har ganska mycket symtom och så länge jag har det så känner jag mig lugn. Önskar också att man bara kunde njuta.
  • elil87
    SL185 skrev 2018-06-13 10:00:05 följande:

Wow stort grattis!! Hoppas att lilla pyret stannar där nu :)

Hur tacklar du oron? Jag fick ett tidigt missfall i april, är orolig nu hela tiden..varje gång jag går på toa får jag minnena tillbaka o kollar om det finns blod på pappret. Man vill njuta liksom!

Jag känner mig lugnare än vad jag trodde men jag kollar också efter blod varje gång jag går på toa. Men jag har ganska mycket symtom och så länge jag har det så känner jag mig lugn. Önskar också att man bara kunde njuta.
  • elil87
    SL185 skrev 2018-06-13 19:27:41 följande:

Jag har symtom till o från..åh hoppas o ber att våra små pyren stannar denna gång :)

Det hoppas jag med! Längtar så mycket!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt