• Kakan0

Bli gravid efter missfall följas åt

Hej! Hoppar in här, jag och min sambo är 24 och 25 år gamla. Försöker med första barnet, hade tidigt missfall(5+1) i februari, efter första försöket. Sedan dess har min cykel varit väldigt oregelbunden. Denna gången blev cykeln 43 dagar, så är lite osäker på min bim men räknar jag på min normala cykel så bör den komma 11/6.

Använder NC och ägglossningstest. Äter folsyra, och precis beställt hem rosenrot och bidrottningsgele. Ska bli kul följa denna tråd! Grattis till dem som plussat.

• Kakan0

Plussade precis efter ett missfall i februari. Har denna månaden ätit rosenrot, bidrottningsgele från mensens första dag i hopp om att cykeln skulle bli kortare(brukar ha cyklar runt 45-50 dagar). Det hjälpte dock inte hade ägglossning dag 33 i cykeln. Började äta munkpeppar ca 8 dagar innan jag fick positivit ägglossningstest och plussade svagt på sticka imorse (3+3) köpte sedan digitalt där 1-2 veckor kom fram. Överlycklig :)

• Kakan0
    Törnrosa87 skrev 2018-07-03 19:50:12 följande:

Hej! Jag undrar om det finns några här som vill svara på min fråga.

När fick ni tillbaka mensen efter abort/missfall? Brukar man ha starkare mensvärk? Brukar den vara rikligare än vanligt?

Jag gjorde en oönskad abort 6 juni och blödde till 17e juni. Var i gravvecka 17 då. Jag var på återbesök 25e juni (allt såg bra ut) läkaren såg med hjälp av ultraljud att jag haft eller ska ha ägglossning strax efter det, då det var som en ballong där inne. Alltså tycker man väl att mensen borde komma snart om ägglossning redan kommit? Rätta mig om jag har fel? Någon med erfarenhet?

Mensen brukar ju komma ca 14 dagar efter ägglossningen, så det kan ju dröja några dagar till innan den kommer :)
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt