Inlägg från: IlseFilippa |Visa alla inlägg
  • IlseFilippa

Bli gravid efter missfall följas åt

Hej på er!

Jag och min partner har försökt i ett år nu med första barnet. Har fått två missfall, 1 i vecka 11 september förra året och 1 i vecka 8 i mars i år.

Har BIM på torsdag och hoppas verkligen det går vägen denna gången..

Har stickningar och lite molande värk i vänstra delen av livmodern, men brukar å andra sidan nästan alltid ha det mellan ÄL och BIM. Känns mig trött och känslig i humöret. Har också haft järnsmak i munnen och imorse hade jag en liten blodfläck i trosan när jag vaknade. Kan det vara en nidblödning eller hur mycket blöding brukar man få?

Blir så irriterad på mig själv för att jag inte bara kan sluta överanalysera allt och bara vänta lugnt tills på torsdag ???? Jaja, vi får hålla tummarna för tredje gången gillt och så på torsdag helt enkelt. Tänkte att det kude vara skönt att skriva av sig lite!

• IlseFilippa
    joannaq skrev 2018-06-17 18:51:47 följande:

Tråkigt att höra om dina missfall :( Vi fick en ofosterlig graviditet som vi fick reda på i vecka 12+5..

Kan väl absolut vara en nidblödning :) I Hoppas ni får ett plus vid bim <3

Åh, så tråkigt att höra om ert missfall också, så jobbigt att ni fick reda på det så sent. Vår senaste var faktiskt också en ofosterlig graviditet..

Tack för stödet, hoppas ni också får plus snart!

Och grattis till din gaviditet @SL185, så underbart!! Hur lång tid efter missfallet plussade du?
  • IlseFilippa

Fick mens idag så det blev inget denna gången heller :(

Men nu vet man det så får man hoppas på Juli istället????

Jag köpte ProgesteronAll igår och tänkte prova om det hjälper den här gången. Jag har dessutom ganska kort lurealfas (11 dagar) så det kanske kan vara bra.

Någon som också haft upprepade missfall och haft positiva erfarenheter av Progesteron?

• IlseFilippa
    FGK skrev 2018-06-22 10:01:30 följande:

Har aldrig testat förr, men har beställt hem nu och ska testa denna gången! Vill inte ha fler missfall nu och hoppar verkligen detta hjälper. Denna månaden fick jag symptom och positiva test för ägglossning, men tydligen släppte inget ägg :/ Så jag hoppas också på Juli nu.

Håller tummarna för oss!

Jag vill inte heller vara med om ett missfall till, har haft två och det känns som om ett till skulle förgöra mig.

Tänkte prova med Arctic Root fram till ägglossning och sen progresteronkrämen.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt