Inlägg från: Sunshine81 |Visa alla inlägg
  • Sunshine81

Bli gravid efter missfall följas åt

Hejsan .

Fick mitt missfall igår . Satt 2 timmar i en dusch på en camping . Var riktigt jobbigt och det kom en del blod och klumpar ut. Blöder som mens idag . Hur länge brukar man blöda efteråt ? Måste man göra vul för att se så allt är ute ? Önskar er alla all lycka och hoppas vi alla blir gravida snart igen .

Kram på er alla

• Sunshine81

Ja jag har barn sedan tidigare. 5 st . Detta lilla fröet var en glad överraskning. Fick tillbaka mensen efter 21 månader efter förlossningen och hade en liten blödning . Blev sen gravid direkt . Så det var för bra för vara sant . Skulle varit i v 13 nu men den dog tydligen i v 7 . Så himla tråkigt . Såg verkligen fram emot en sista liten knodd i början av Jan.

Men det blir tyvärr inte alltid som man vill/ önskar. Får se om det blir fler gånger nu. Får boka tid för koll därinne när jag slutat blöda sen får vi se vad som händer .

• Sunshine81

Var idag på återbesök på mvc . Var redan bokat sedan innan för att kola om de kunde hitta hjärta denna gången. Men berättade att jag fått missfall och har haft blödning sedan i fredags nu med massa blod och klumpar i lördags. Hon kollade ändå med ultra ljud utanpå magen men kunde klart inte se något. Bokade tid på akut gyn mottagningen och åkte dit. Blev undersökt och allt såg bra ut därinne, allt var ute av sig själv så det var skönt att höra . Kommer nog blöda 1-2 veckor till trodde hon då det var svullet därinne . Och skulle vänta 1 mens helst innan man blev gravid igen för att ägget skulle fästa så bra som möjligt .

• Sunshine81

Blöda i graviditeten är vanligt och behöver inte vara missfall. Jag har blött de 2 senaste gångerna. Ena gången trodde jag det var mens då jag blödde rätt rikligt i 7 dagar i sträck. Men var en graviditets blödning och ingen aning varför jag fick den. Den andra gången blödde jag lite smått då o då i början. Men hade aldrig ont i magen samtidigt. Denna gången innan blödning försvann alla symptom typ 2 dagar innan det började med bruna flytningar . Och sen var det igång med mensvärk och ont i svanken .

• Sunshine81

Hej

Tänkte på en sak nu efter missfallet. Är snart 2 veckor sedan jag fick det och det har typ slutat blöda. Då och då kommer lite bruna trådar när jag torkar mig.

Men varje gång vi haft sex kommer det ut rött blod efteråt. Några torkning sen borta igen. Min undran är nu om allt måste vara helt återställt och borta innan ägglossningen kommer igång . Eller man kan ff blöda lite och få tillbaka den ? Någon som varit med om det ?

• Sunshine81

Hej alla. Längtar tills det börjar komma nya plus här i tråden. Det är 3 veckor sedan mitt missfall nu och det är ff inte helt slut. Kan vara slut helt och sen kommer det blod eller brunt eller flytningar igen. Och speciellt efter varje gång vi haft sex kommer det ut lite. Inte särskilt mkt men behöver binda . Så himla störigt. Och svettigt att behöva gå med binda dygnet runt i 3 veckor nu ! Trött på det ! Har börjat få ont i magen de senaste dagarna nu så tänker att kanske mensen är på g . Hoppas ju det så man kan få ut det sista om där finns mer som ska ut och sen vet man att man kan börja igen . Men verkar himla segt ut nu med allt.

• Sunshine81

Hej. Ja jag gjorde kontroll 4 dagar efter missfallet och allt såg bra ut. Allt hade skött sig själv och var utrensat. Men hon sa att väggarna därinne var rätt svullna så jag skulle nog blöda i ca 2 veckor till då. Och det har jag ju gjort. Nu blöder jag inget mera. Nu har jag haft ont i magen och tänkt det var mens på g men är/ var nog äl. Nu är jag rädd över om jag blir gravid nu direkt vad händer då. Kommer det bli missfall igen ? Doktorn sa man helst skulle vänta 1 mens så ägget fäste ordentligt. Vi har ju haft sex i dagarna så man vet aldrig. Bara att vänta o se. Är det någon som vet någon som blivit gravid direkt och som det gått bra för ?

Fan vad man blir nojjig över allt nu !

• Sunshine81

Grattis till alla plus som börjar komma i tråden. Roligt att se och man får lite hopp .

Verkar som många fick äl snabbt efter Missfallet. Och även mensen . Här händer inte så mycket. Fick missfall den 30/6 och blödde ca 3 veckor till och från med blod och brunt . Sen veckan efter lite ont i magen ( kanske äl) eller mens på gång tänkte jag . Men man har ju äl förre mensen så hoppas det var äl som spökade. Sen inget och är bara att vänta på vad som komma skall nu . Jobbigt !

• Sunshine81

Hej.

Efter mitt missfall 30 juni blödde jag i ca 3 veckor. Sen verkar allt ha gått fort. Och jag fattar ingenting vad som händer . Direkt efter det fick jag ont i mage och svank och antagligen ägglossning. Och bara 1,5 vecka senare fick jag blödning . Antagligen mens då som varade i 4 dagar . Blödde rätt mkt. Allt verkar så konstigt när det sker så snabbt efter varandra. Och direkt efter mensen slutade så dagen efter började jag få ont i svanken. Och hela denna veckan nu har det blivit värre och värre. Gör sjukt ont i svanken när jag böjer mig det minsta fram eller sitter ner. Bränner som tusan . Har ont i magen till och från också och har även i torsdags och idag fått lite brunt när jag torkar mig . Fattar ingenting vad som händer där inne. Orkar inte att kroppen ska hålla på att konstra nu när man bara vill försöka igen så snart som möjligt . Någon som känner igen sig ?

• Sunshine81

Hej. Nej jag har inte tagit något test. Känns ju inte som ja kan vara gravid precis tycker jag . När skulle det kunnat ske med tanke på att allt har kommit pang pang efter varandra hela tiden. Om jag skulle blivit gravid på först äl efter missfall som kom rätt snabbt efter de 3 veckorna jag blödde så är det konstigt att jag veckan senare bÖrjade blöda 4 dagar i sträck med ont i magen som en vanlig mens . Och nu efter mensen har jag haft ont i svank och mage varje dag. Blir inte bättre. Värker jätte mkt . Kanske är ny äl som är på gång men har aldrig haft så här ont innan den har kommit . Brukar känna när jag har äl annars. Jaja...man kana inte göra så mkt mer än undra och vänta. Men man blir knäpp. Och vad är det liksom för brunt jag får ibland när jag torkar mig . Ja man kan undra . Kanske ska komma mer mens eller nått istället ! Jobbigt detta !

• Sunshine81

Hej

Verkar som det är fler än jag som har en kropp som är seg att komma igång rätt efter missfallet. Har varit lite frånvarande här nu ett tag men läst ikapp nu. Grattis till er som blivit gravida igen och hoppas allt går bättre denna gången för alla ! Lycka till !

Efter mitt missfall islutet på juni har jag haft 2 menstruationer. Men har även därimellan haft brunt till och från rätt ofta så kroppen är inte ok än. Men sist jag fick mens så kom den exakt 4 veckor efter den andra och sedan den slutade har det inte kommit något mer brunt. Så hoppas på äl normalt nu denna gången utan brunt kladd och hoppas det kan bli något nu.

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt