Inlägg från: Anonym (??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (??)

Bli gravid efter missfall följas åt

Hej allihopa!

Har inte skrivit i tråden innan men läst ett tag. Fick konstaterat ma 25/6 och skrapades 28/6. Den 15/7 fick jag positivt äl-test följt av en temphöjning. Så verkar ha haft ägglossning. Imorse tog jag testet nedan (predictor early), kan det vara sant? Kan man ha rester kvar trots att man haft ägglossning? Jag har testat negativ däremellan men det här är ju ett extra könsligt test. Vill vara glad men vill inte bli besviken och är också livrädd!

• Anonym (??)
    carolol skrev 2018-07-26 21:23:52 följande:

Då fick du konstaterat MA nästan precis när jag fick det.. om du har tagit negativt test emellan så ska det ju inte kunna vara kvar några rester men vet inte om det är som du säger känsligare? Ta ett test om några dagar igen för att se om det blivit starkare. Förstår att du är livrädd, jag har mens just nu och väntar bara på att den ska sluta så att hela den här karusellen äntligen är över då det känts som att det hållt på i en evighet. Hoppas på att bli gravid fort igen och att det går vägen igen men vet att jag oxkså kommer att vara rädd för att bli besviken och att jag inte kommer kunna glädjas över graviditeten denna gång :/

Ja, jag ska ta ett test i helgen igen så får se vad det visar då. Jag kan inte tänka mig att jag kommer kunna glädja mig lika mycket åt ett positivt resultat den här gången. Det känns så tråkigt.. kommer bara tänka på att jag ska passera vecka 11 denna gången och få höra att allt ser bra ut.. då kanske man skulle kunna slappna av! Men OM jag är gravid nu igen så känns det som en eeeevighet dit.. Hoppas att tiden går fort nu så du också får börja försöka igen:) Skönt iallafall att mensen kommit igång så du vet att kroppen är igång igen eller vad man ska säga :)
  • Anonym (??)

Testet jag tog i torsdags visade sig vara positivt, hcg verkar stiga, jag mår illa och brösten ömmar! Vågar välkomna en ny graviditet fyra veckor efter MA :D

Känns otroligt overkligt! Men har så mycket mer symtom nu är sist, så hoppas verkligen att det går vägen den här gången!!! :)

• Anonym (??)
    Tremblement de Terre skrev 2018-08-01 17:29:58 följande:

Jättestort grattis!! Vad skönt att det gick så fort!

Tack så mycket!! :D Hoppas att det går fort för dig också! Det är så mycket blandade känslor nu men försöker verkligen fokusera på att bara vara glad!
  • Anonym (??)
    carolol skrev 2018-08-01 22:52:56 följande:

Men du!!! Helt fantastiskt ju! Vilket hopp du ger mig nu, stort stort grattis verkligen! :) När du skriver att hcg verkar stiga betyder det att du tagit flera clearblue test som visar veckor eller hur kan du veta det?

Först tog jag ett testa tidigt och fick ett svagt streck och var då lite orolig att det var rester efter mitt MA och inte en ny graviditet. Men nu har jag fått starkare streck på en vanlig graviditetssticka och resultatet ovan på digital, så känns som hcg-nivån ökat senaste veckan och då vågar jag tro att det faktiskt är en ny graviditet:))
  • Anonym (??)
    carolol skrev 2018-08-01 22:52:56 följande:

Men du!!! Helt fantastiskt ju! Vilket hopp du ger mig nu, stort stort grattis verkligen! :) När du skriver att hcg verkar stiga betyder det att du tagit flera clearblue test som visar veckor eller hur kan du veta det?

Och stort TACK!! :D glömde skriva det!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt