Inlägg från: Sannasofia |Visa alla inlägg
  • Sannasofia

Bli gravid efter missfall följas åt

Hej på er!

Precis vad jag behövde ha hjälp med i denna tråden.

Jag fick MA i v11 men fostret dog i v5. Fick avsluta graviditeten medicinsk med tabletter hemma och blödde i ca 9 dagar. Vart på återbesök och allt var bra. Men nu är min fråga hur vet jag när jag har ägglossning igen? Idag är det 14 dagar sedan första blödningen. Plussar tyvärr på graviditetstest fast fostret dog för 8v sedan. Tog även ett ägglossningstest idag som visade förtil..... Blir förvirrad. Kan någon ge mig lite svar eller tips på vad som stämmer och inte av dessa tester? Normal cykeln är ca 30 dagar. Vi är redo att försöka igen ????

• Sannasofia
    babytjejen skrev 2018-08-21 21:22:38 följande:

Jag tog ältester varje dag sedan jag slutat blöda(hade oxå ma) för att på så sätt se när dom blev svaga igen o sedan bli starka igen...tog tabletterna den 17 april o hade första ägglossningen den 4 maj...så gick väldigt fort för mig,hoppas din kropp återhämtar sig snabbt oxå. Beklagar verkligen ditt MA, det är ett tragiskt besked...

Vi hade försökt i ca tre år när vi blev gravida o fick sedan MA, men är ju lika hårt hur länge man än försökt. Kändes bara så orättvist när man äntligen lyckades, när man gjorde allt rätt, åt rätt gått ner i vikt o så får man ej behålla det. Börjar närma mig tiden då den lille skulle kommit, det kommer bli extra tufft då tror jag om vi ej lyckas plussa innan dess...

Beklagar ditt MA. Alltid jobbig att mista något stort som litet och man har ställt sig in på en bebis. Hoppas ni orkar och försätter färska igen och att det går vägen för er.

Jag ringde gyn idag och fick svaret att jag ska räkna med att plusa 4v efter jag avslutade graviditeten medicinskt. Så får vänta i 2v till och se om jag fortsätter att plussa på stickan. Hoppas kroppen återställer sig snabbt så man kan börja om på nytt. Vi har en dotter hemma på 2år och önskar så gärna kunna ge henne ett syskon då jag själv inte har några.
  • Sannasofia

Har vart i kontakt med gyn för att veta hur länge man kan eller borde plusa efter missfall eller i mitt fall MA. Från den dagen jag avslutade graviditeten medicinskt. 4v efter avslutad graviditet kan man plusa på stickan. Jag har avslutat min för lite mer än 2v sedan. Tog ett ägglossningstest den 21 och fick fertil tänkte att hormoner kan spela mig ett spratt så fortsatte ta test 22, 23 och idag 24e alla var negativa efter. Hoppas att jag hade ägglossning den 21e!

• Sannasofia

Har vart i kontakt med gyn för att veta hur länge man kan eller borde plusa efter missfall eller i mitt fall MA. Från den dagen jag avslutade graviditeten medicinskt. 4v efter avslutad graviditet kan man plusa på stickan. Jag har avslutat min för lite mer än 2v sedan. Tog ett ägglossningstest den 21 och fick fertil tänkte att hormoner kan spela mig ett spratt så fortsatte ta test 22, 23 och idag 24e alla var negativa efter. Hoppas att jag hade ägglossning den 21e!

• Sannasofia

Hej!

Fick MA i början av aug och fick avsluta medicinskt den 6e aug. Fick positivt på clearblue ÄL test den 23e och samtigt svaga streck på grav test. Slutade sen en vecka senare att visa något på grav test och nu gått över 9 dagar på väntad mens.... kan det vart en ÄL eller lurade kroppen mig? Kan tyvärr aldrig känna av ÄL. Är på Kreta så får ta ett gravidtest när jag kommer hem. Man önskar bara att få bli gravid igen

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt