• MissJibs

Bli gravid efter missfall följas åt

Tjolahopp!

Fick missfall i v.11 (10+4) den 30/7. Allt startade med att jag blödde (Ingen smärta alls) o jag åkte till gyn. Konstaterade att d va ett missfall. Fick 2 omgångar me cytotec (2 tab som ska sättas under tungan) som jag fick ta samma dag o sedan dagen därpå.

Blödde därefter i 8-9 dagar o sedan onsdag 8/8 har jag o sambon kunnat ha sex. Haft sex nästan varje dag sedan dess eftersom vi så gärna vill ha barn.

Mina tidigare gravsymptom har hunnit lägga sig men fått nya.

Har i skrivandets stund sjukt ömma bröstvårtor (Haft i några dagar), större bröst, metallsmak, lite mage, smått molvärk i tjejmagen.

När fick ni som tidigast symptom på att ni var gravida igen efter missfall?

Testade me Babyplan testa tidigt idag på morgonurin o där kan jag efter endast ngn minut se ett streck. Kan dock inte avgöra färg på d. Men väldigt tidigt att testa eftersom jag troligtvis bara e på äl +7 alt +8. D understa testet på bilden e ngn månad gammal som visade negativt när jag va skengravid efter pillerstopp.

Vad tror ni?

• MissJibs
    SL185 skrev 2018-08-21 10:14:21 följande:

Hej! Beklagar ditt missfall :( jag tycker mig se ett streck. Men har du testat negativt efter missfallet? Hormonerna kan ju sitta kvar ett tag o visa falskt positivt tyvärr, men hoppas att det är en ny graviditet på gång!

Jag fick en mens innan jag blev gravid igen (efter missfall). O då mådde jag illa typ 11 dagar efter äl, det var så jag misstänkte att jag var gravid igen. O mkt riktigt testade jag positivt några dagar senare. Det slutade i missfall igen dessvärre. O nu har jag hunnit få mens igen o äl igen efter senaste missfallet..vet inte om vi lyckades bli gravida nu. Bim är på söndag, hade ägglossning typ 12 augusti.

Hur lång cykel brukar du ha? Tänker att det knappt gått 3 veckor sedan ditt missfall. Men om du har kortare cykel så är det möjligt att du haft äl tidigare o därav ny graviditet. Har du fått fler/tydligare symtom? Har du tagit nytt test?

Jag testade aldrig efter missfallet, borde gjort d nu när jag tänker efter. Jag tror oxå att jag hade äl 12e augusti. O borde därför ha bim på söndag. Mina symptom blir fler. Har nästan inga flytningar (precis som förra graviditeten), mer ont i brösten på yttre delen, större körtlar. Molvärk/mensvärk till o från.

Min cykel brukar va 28 dagar.

Har beställt hem tester, 2 st cb plus samt ett digitalt. Jag o killen har bestämt oss för att som tidigast testa på söndag igen. Men försöker hålla mig till helgen därpå om jag kan.

D e ju så svårt att veta om man kan lita på ett plus nu.
  • MissJibs
    SL185 skrev 2018-08-21 11:10:04 följande:

Åh va kul att våra cyklar är lika! Det låter väldig lovande att symtomen blir fler, hoppas o ber att du är gravid på nytt :) får du starkare plus när du testar igen, då kan du lita på att det är en ny graviditet :)

Jag hoppas att jag kan hålla mig till söndag oxå..kommer dock testa innan om jag får tydliga symtom.

Jag hoppas oxå d. Ja d e ju kul att vi verkar va synkade. Vi får hålla tummar o tår att d går vägen för oss båda. Jag e ju nästan 100% säker på att d e en ny graviditet men jag vågar inte testa igen ännu.
  • MissJibs
    SL185 skrev 2018-08-21 14:00:45 följande:

Ja hopps hooppas! Den som väntar på nåt gott :)

Precis ???? håll mig uppdaterad
  • MissJibs

Precis nyss upptäckte jag bruna flytningar/blödningar... Jag e jätte rädd att d kanske e ett tidigt missfall om jag nu e gravid. E d ngn annan som haft så tidigt i en graviditet? Jag e jätte rädd me tanke på att jag nyss haft missfall.

• MissJibs
    SL185 skrev 2018-08-22 14:03:10 följande:

Nej jag har alltid fått det efter Bim..men en sak jag märkt med min kropp är att jag sedan efter första missfallet alltid får lite bruna flytningar nån dag innan mens som förvarning. Förut kom mensen direkt men nu får jag bruna flytningar en dag innan typ.

Åh jag hoppas att de avtar!! Har du tagit ett nytt test? Den första var så svag så man vet inte om det var svagt plus eller spök :(

Minns att jag fick så här i v 8 tror jag innan missfallet o därför e jag extra orolig. Jag hoppas att d inte e ngn fara utan att d kanske bara e ngt som kroppen behöver få ut efter missfallet. Kommer nog googla runt för att se om ngn annan haft liknande men d inte varit ngn fara.

Ska testa till helgen o sen avvakta för att se om d i så fall sker en stegring om jag e gravid.
  • MissJibs
    SL185 skrev 2018-08-22 14:55:39 följande:

Mina missfall har oxå börjat med bruna flytningar tyvärr :( men vet du vad, det behöver verkligen inte betyda missfall igen!! Finns många som blöder under graviditeten..jag har en vän som blödde rejäääält (mer än mens) under typ hela graviditeten men sen kom en liten frisk knodde ut iaf :) va stark nu <3

Tack för dina ord. Jag ska hålla hoppet uppe <3
  • MissJibs

Började blöda idag, väldigt mörkt färskt blod. Antar att d v ett tidigt missfall... Jag känner mig uppgiven ????

• MissJibs

Jag vet snart inte va jag ska ta mig till... 4 månader o 3 missfall... Jag fattar inte va jag gör för fel... Första grav gick vi till vecka 12 o nu de senaste har jag precis bara hunnit se + på stickan så här jag sen börjat blöda. Jag vet inte va jag ska göra o uppgivenheten som jag känner.

• MissJibs
    Eureka skrev 2018-10-20 10:26:16 följande:

Kram till dig! Får du någon hjälp från vården med utredning? Förstår din uppgivenhet!

Jag har inte bett om hjälp ännu iaf. Ska avvakta me d o försöka hädanefter att inte ha koll på varken mens eller äl. Kanske blir lättare då.
  • MissJibs
    Jojjans skrev 2018-10-20 10:50:21 följande:

Vad tungt när det upprepar sig igen och igen :(

Har du alla gånger blivit gravid direkt innan nästs mens? Testa att stå över en cykel så att kroppen får en chans att rensa ut och återhämta sig så ger du den andra förutsättningar för en ny graviditet att fästa.

En månad dröjde d en mens mellan. Ja jag vet inte. Vi har pratat om att lägga bort alla tankar på mens o äl. Borde kanske skicka bisolvonet då oxå. Bara försöka koppla bort o bara vara. Njuta av resan efter pluset o inte va som en klocka. Jag vet inte va som e rätt o fel. Men jag vet att jag måste försöka koppla bort helt hur d nu ska gå till. Men man får försöka helt enkelt. Vet att testen e negativa nu iaf så d e väl bra att man inte behöver vänta flera veckor.
  • MissJibs

Testade starkare positivt igår på dagen (ej morgonurin). Men idag fick jag ljusbruna flytningar, vilket inte har varit bra tecken för mig. Men jag försöker hålla hoppet uppe. Bim va igår eller i torsdags.
  • MissJibs
    saijda skrev 2018-11-17 12:31:36 följande:

Jag ser kanske ett ytterst svagt streck... men vågar inte hoppas. Så därför tror jag det är negativt :(

Bifogar bild som jag tog nyss... vad tror ni?

Jag ser :)
  • MissJibs
    saijda skrev 2018-11-17 13:03:14 följande:

Jasså!! Åh hoppas då... ska jag ta ett nytt test imorgon eller avvakta några dagar och testa igen?

Var i cykeln e du?
  • MissJibs
    saijda skrev 2018-11-17 14:44:34 följande:

CD40 enligt både flo och fertilityfriend.

Va betyder d? Hehe ursäkta men jag e inte så haj på d där me cd
  • MissJibs
    saijda skrev 2018-11-17 15:08:08 följande:

Current day tror jag det står för :) är alltså på dag40 i cykeln. Förra cykeln var också på 40 dagar men misstänker att jag fick tidigt missfall då (igen) men är osäker ... annars är mina cyklar mellan 29-35 dagar långa.

Ok :) försök att avvakta ngn dag. Tror d kan bli starkare
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt