Bli gravid efter missfall följas åt
Usch stackars dig :( styrkekramar till dig o hoppas att du mår bättre snart <3
Usch stackars dig :( styrkekramar till dig o hoppas att du mår bättre snart <3
Mår du bättre idag? <3
Va skönt att du är på bättringsväg!
Jag är i vecka 4 nu, går i vecka 5 imorgon..tänkte ta ett digitalt test i början av nästa vecka för att förhopp ingsvis se 2-3v o sedan digital veckan därpå o hoppas att det står 3+. Jag mår bra, mycket kramper o lite illamående till o från men annars mår jag bra. Hoppas att det går hela vägen denna gång..klarar inte av ett till missfall :(
Jag har läst att kroppen kan trigga ägglossning när graviditetshornonerna sjunkit under en viss nivå. Skönt med äl snart, då kan ni sätta igång direkt :)
Åh blöder du fortfarande?
Styrkekramar till dig <3 fatta hur starka vi är?? Kämpar månad efter månad!! Vi ska känna oss stolta!
Styrkekramar till dig <3 fatta hur starka vi är?? Kämpar månad efter månad!! Vi ska känna oss stolta!
Hej på er!
Jag och min partner har försökt i ett år nu med första barnet. Har fått två missfall, 1 i vecka 11 september förra året och 1 i vecka 8 i mars i år.
Har BIM på torsdag och hoppas verkligen det går vägen denna gången..
Har stickningar och lite molande värk i vänstra delen av livmodern, men brukar å andra sidan nästan alltid ha det mellan ÄL och BIM. Känns mig trött och känslig i humöret. Har också haft järnsmak i munnen och imorse hade jag en liten blodfläck i trosan när jag vaknade. Kan det vara en nidblödning eller hur mycket blöding brukar man få?
Blir så irriterad på mig själv för att jag inte bara kan sluta överanalysera allt och bara vänta lugnt tills på torsdag ???? Jaja, vi får hålla tummarna för tredje gången gillt och så på torsdag helt enkelt. Tänkte att det kude vara skönt att skriva av sig lite!
Dags för vul imorgon, mår skit... Hur blir allt och livet om det visar sig vara tomt / dött igen? Orkar inte.... Grät hela dagen igår...
Är det någon här inne som haft infektion i livmodern? Jag fick ju det konstaterat förra söndagen efter missfallet. Och har ätit antibiotika sedan dess.. Har 1 dag kvar. Men har fortfarande ont och idag fick jag en stor sammandragning/kramp som höll i sig i 30 min men den gjorde inte lika ont som förra söndagen. Vet någon hur länge man kan ha ont efter och om dessa sammandragningar håller på länge? Ringde gyn idag men det va fullt i telefonkön så får prova i morgon igen
..
Vul gjort idag, en bebis med hjärtslag syntes :)
Tog ett jääääätte tidigt graviditetstest idag, det visade jätte svagt positivt...!! Jättesvagt! Vågar inte hoppas och är skit rädd! Vet att jag ska vänta några dagar och ta ett nytt men tiden går såååååå långsamt!
Ansluter mig till ?klubben?. Skulle idag varit i v. 12+1 men ligger just nu inlagd på gynavd efter att ha åkt in akut under fm igår då jag haft blödningar sedan i lördags som inte avtagit utan snarare blev rikligare. Ringde 1177 under lördagen och då sa distriktssköterskan jag pratade med att det inte var någon fara och att jag skulle torka tårarna, hon sa att det troligen berodde på att jag burit tungt eller nåt. Kändes mest som hon bara ville lugna mig så jag inte skulle ta en plats på akuten.. så när blödningarna inte hade avtagit dagen efter, igår, så åkte vi direkt till akuten utan att ringa 1177. Fick då göra VUL där läkaren konstaterade MA och att fostret hade dött i v.5-6. Känns konstigt eftersom jag haft världens illamående i v.8-10, men efter det har symtomen avstannat. Fick info från läkaren att fostersäcken eller vad det heter var kvar och att den behövde komma ut. Fick tid för nytt VUL morgonen därefter (alltså idag) men när vi gick ut mot bilen fick jag superont och började blöda mer, kände mig kallsvettig och trodde jag skulle svimma. Min sambo sa att vi skulle gå in igen och då blev jag inlagd på gynavdelningen där jag hittills under gårdagen och idag fått totalt 5 omgångar cytotec. Gjorde nytt VUL imorse som visade att den hade börjat komma ut men att mer behövde komma ut. Det senaste jag hört är att det förmodligen blir skrapning vilket jag är livrädd för. Ska göra nytt VUL imorgon för att se hur det ser ut och hur det blir med skrapning. Är så förkrossad över MA men har inte riktigt kunnat känns efter så mkt då fokus har varit på att jag hoppas att få slippa skrapning.. var inte beredd på denna bergochdalbana med känslor, och varje gång jag sitter i gynstolen så känns det fruktansvärt och jag börjar störtgråta, detta är det värsta jag vart med om! Men får hopp om en ny graviditet när jag läser era kommentarer! Hoppas allt är bättre med dig nu!
Äntligen visade gravtestet negativt efter missfallet.. Nu är det bara att vänta :))
Va skönt...så kände jag att då kunde man äntligen se framåt lite o förhoppningar om nya försök. Ska ni försöka igen på en gång el vill ni smälta allt som hänt först. Är ju olika för alla...för mig kändes det viktigt o bra att försöka igen på en gång...
Skrev lite högre upp att det aldrig blev en skrapning för den sista läkaren sa att det inte var hinnan utan en stor blodklump som var kvar och att det bästa var om den kom ut naturligt. Igår var jag jättenervös då det typ inte kom nånting men sen helt plötsligt bara kom det ut världens klump så jag hoppas att det var det som behövde komma ut, har ju vart långdraget och kommit ut mkt små klumpar innan så hoppas det bara är lite mindre blödningar framöver och att allt är ute nu! Skönt att du mår bättre nu, jag förstår känslan av att bara vilja sluta blöda så man kan lägga det bakom sig och börja om på nytt.. så känner jag.
Hej alla!!
Jag börjar med att beklaga ditt missfall SL185 :((
Och grattis till plus!
Själv så blev livet ännu lite jobbigare efter missfallet och infektionen..
Vårat hus brann ner i söndags och alla våra saker och kläder försvann :(( Det känns så ofattbart konstigt och overkligt! Vi står nu utan hem och kläder (även om vi nu köpt lite) hela familjen bor nu på hotell och vi vet inte än vart vi kan bo. Jag är så glad och tacksam att vi vaknade i tid och han ut innan elden spred sig från carporten till huset!
Ta hand om er och mitt råd se över erat brandskydd och hemförsäkring!
Men gud vad är det du säger?? Fyyyy va hemskt, får tårar i ögonen :( huuur??
Jag är så glad att ni hann ta er ut, det är det viktigaste! Men fy för att behöva gå igenom allt detta samtidigt!! :( jag hoppas att er försäkring täcker allt så ni slipper mer lidande :( mina tankar är hos dig just nu ska du veta<3 ta hand om varandra, att ni mår bra är viktigast av allt!
Allt annat kommer och går, det är inte lätt att säga så, att förlora ett hem full av minnen o kärlek är hemskt, jag kan inte ens föreställa mig va ni går igenom o känner mig hemsk att behöva säga såna saker, MEN ni kan återskapa allt så länge ni har varandra. Viktigast att ni klarat er oskadda och att ni har hälsan i behåll <3