• carolol

Bli gravid efter missfall följas åt

Agnesmamma2012 skrev 2018-07-29 22:04:01 följande:

Hur lång tid efter det konstaterats ma , fick ni mens ? Kram

30 dagar efter att MA konstaterats. 31 dagar efter första brunaktiga blödningarna..hade mens i 6 dagar och när den kom var det så mycket att jag blödde genom byxorna lite :( 
    Anonym (X) skrev 2018-07-27 08:56:03 följande:
    Tack! Har haft en sommar med sjukhusvistelse och två försök med medicinsk behandling innan de till slut fick operera bort äggledaren slut för att den sprack. Den fysiska smärtan är nästan borta men är självklart fortfarande mycket ledsen över det. Så nu väntar jag på att få börja försöka igen och hoppas på att det går bättre nästa gång!
    Usch vad jobbigt, jag var inlagd två dygn och tyckte det räckte för att känna att hela sommaren var förstörd. Känns som alla tankar kring MA:t är det enda som kretsat i mitt huvud sedan midsommardagen då det började :( Ja, även om fysiska smärtan är borta så kommer ju det psykiska hålla i sig länge, tror man aldrig släpper det riktigt. Just nu känns det som att det enda som kan få en att bli glad igen är att bli gravid igen, men samtidigt så kommer man ju inte våga vara glad då heller av rädsla för att man ska behöva gå igenom samma sak igen :( 
    Tremblement de Terre skrev 2018-07-31 16:44:55 följande:

Hur länge blödde ni förresten? Jag är på dag 11 av blödningar, startade med brunt sparsamt och kom igång ordentligt för 7 dagar sedan med klumpar och allt.

Jag blödde i 11 dagar..
  • carolol
    louisejohansson skrev 2018-08-01 07:36:20 följande:

Visst var det positivt igår mitt svaga test :D imorse på BIM -4 vaknade jag av att jag var tvungen o springa på toa, hängde där ett bra tag men kräket kom aldrig men illamåendet släpper inte. Tog nytt test :D

Åh gud vad roligt!! Stort lycka till!! :) längtar tills jag får känna samma känsla :)
  • carolol
    louisejohansson skrev 2018-08-01 11:30:17 följande:

Tack!! :D när hade du missfall? Har du några barn sen innan?

Fick missed abortion som upptäcktes den 24 juni.. nej jag har ju inte det :/
    Anonym (??) skrev 2018-08-01 17:15:06 följande:

Testet jag tog i torsdags visade sig vara positivt, hcg verkar stiga, jag mår illa och brösten ömmar! Vågar välkomna en ny graviditet fyra veckor efter MA :D

Känns otroligt overkligt! Men har så mycket mer symtom nu är sist, så hoppas verkligen att det går vägen den här gången!!! :)

Men du!!! Helt fantastiskt ju! Vilket hopp du ger mig nu, stort stort grattis verkligen! :) När du skriver att hcg verkar stiga betyder det att du tagit flera clearblue test som visar veckor eller hur kan du veta det?
    Sunshine81 skrev 2018-08-01 22:29:11 följande:

Grattis till alla plus som börjar komma i tråden. Roligt att se och man får lite hopp .

Verkar som många fick äl snabbt efter Missfallet. Och även mensen . Här händer inte så mycket. Fick missfall den 30/6 och blödde ca 3 veckor till och från med blod och brunt . Sen veckan efter lite ont i magen ( kanske äl) eller mens på gång tänkte jag . Men man har ju äl förre mensen så hoppas det var äl som spökade. Sen inget och är bara att vänta på vad som komma skall nu . Jobbigt !

Vad jobbigt för dig! Då fick du det strax efter jag fick mitt MA..är så jobbigt att vänta hela tiden, på att allt ska komma ut, att man ska sluta blöda, att man ska testa negativt, mensen ska komma igång igen osv.. jag tycker det kändes som min mens ?satt fast? ett tag innan den kom för jag hade symtom på att den skulle komma flera dagar innan den kom så din kommer nog också snart ska du se..hoppas!
  • carolol
    Agnesmamma2012 skrev 2018-08-13 20:35:05 följande:

Hur går det för alla <3? Kram

Vi försöker aktivt nu efter första mensen men följer bara appen flo, tar inga äl-test. Har legat ungefär varannan dag..
  • carolol
    Agnesmamma2012 skrev 2018-08-13 22:06:09 följande:

Spännande tog det lång tid innan du fick tillbaka mensen ?

Nej jag fick den 31 dagar efter MA:t började tror jag.. så det är iallafall skönt :)
  • carolol

Jag är nu på Äl+10 och BIM -5. Då jag känt en del symtom, dock små symtom som mest nog varit inbillning tyvärr, så kunde jag inte hålla mig idag och tog ett tidigt test som visade totalnegativt. Blev lite ledsen men är ju första försöket efter MAt i slutet på juni så får hoppas det går vägen nästa gång, för nu känns det ju ganska hopplöst denna månad.

• carolol
    Tremblement de Terre skrev 2018-08-18 15:22:50 följande:

Idag har jag testat negativt för första gången efter utomkvedset. Känns så himla bra, och konstigt att bli glad över ett minus!!

Vet känslan, vad skönt för dig!! <3 hoppas vi båda blir gravida snart igen!
  • carolol

Mensen kom idag så nu blir det att köpa äl-test så vi har koll på när nästa äl är.. :/

• carolol
    SL185 skrev 2018-08-21 10:14:21 följande:

Hej! Beklagar ditt missfall :( jag tycker mig se ett streck. Men har du testat negativt efter missfallet? Hormonerna kan ju sitta kvar ett tag o visa falskt positivt tyvärr, men hoppas att det är en ny graviditet på gång!

Jag fick en mens innan jag blev gravid igen (efter missfall). O då mådde jag illa typ 11 dagar efter äl, det var så jag misstänkte att jag var gravid igen. O mkt riktigt testade jag positivt några dagar senare. Det slutade i missfall igen dessvärre. O nu har jag hunnit få mens igen o äl igen efter senaste missfallet..vet inte om vi lyckades bli gravida nu. Bim är på söndag, hade ägglossning typ 12 augusti.

Hur lång cykel brukar du ha? Tänker att det knappt gått 3 veckor sedan ditt missfall. Men om du har kortare cykel så är det möjligt att du haft äl tidigare o därav ny graviditet. Har du fått fler/tydligare symtom? Har du tagit nytt test?

Åh hoppas hoppas det tagit sig nu och att du är gravid igen! Uppdatera gärna när du tagit test :)
  • carolol
    SL185 skrev 2018-08-22 13:59:54 följande:

Åh det hoppas jag med! Samtidigt som jag är väldigt orolig för hur nästa graviditet kommer sluta..det blir så antar jag när man haft flera missfall :(

Hur går det för dig? Jag har varit lite frånvarande här o ville lugna mig ett tag :)

Ja förstår det! Är själv jätteorolig över tanken på att bli gravid igen då det känns som att jag inte kommer att ha minsta glädje under första delen av graviditeten eftersom jag kommer vara så rädd för MF eller MA :( Är inne på andra mensen efter MAt och hoppas varje dag att det ska ta sig denna månad, har köpt äl-tester och ska försöka ligga varannan dag samt varje dag under äl. Vill så gärna :( Var nog bra att du var frånvarande ett tag, jag har svårt att hålla mig ifrån fl trots att det gör att jag bara vill ännu mer och får svårare att tänka på vardagliga saker.. :/ men är samtidigt guld värt att kunna kommunicera med andra som är i liknande situation!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt