Bli gravid efter missfall följas åt
Började blöda idag, väldigt mörkt färskt blod. Antar att d v ett tidigt missfall... Jag känner mig uppgiven ????
Började blöda idag, väldigt mörkt färskt blod. Antar att d v ett tidigt missfall... Jag känner mig uppgiven ????
[quote=78993433][quote-nick]Anonym (Mf) skrev 2018-08-24 16:12:59 följande:[/quote-nick]Vilka erfarenheter har ni av mens efter missfall?
Jag fick tidigt mf för fyra veckor sedan, hade äl dag 18 på cykeln och borde ha BIM idag då jag har 28 dagars cykel. Men ingen mens i sikte.
Negativt på nog billigt test igår.
Jag fick konstaterat MA 2 dagar före midsommar , min mens har inte kommit än :/. Drygt om det ska börja strula nu . Regelbundet innan gravidteten . Tagit gravtest ?
Då har man varit på VUL. Allt såg bra ut, blev tillbakaflyttad en dag så v.8 (7+2). Dock kunde inte gynekologen utesluta en tvillinggraviditet. :O han menade på att han enbart sett en så tjock kant på gulesäcken i flerbördsgraviditeter :O Han sa att det är vanligt att missa en tvilling såhär tidigt och han fnissade väldigt och tyckte det skulle bli spännande inför nästa UL.
Va tråkigt :/ <3.
Precis lika dant för mig.. Nu väntar jag in min ÄL och hoppas på att det tar sig denna gången istället :). Hoppas på att cykeln inte blir allt för lång heller igen efter detta MA:t.. Skulle ju vara jobbigt om cykeln ändrar sig helt o hållet efter detta.. min ÄL brukar komma på dag 11-12 och idag är jag på dag 8.. tagit äl test sedan igår och är inte änns i närheten av ett positivt test :/... Så bara o vänta o se nu...
Hade ett utomkveds för två v sedan och väntar också på att mensen ska komma igång. Just nu är det skyddat som gäller då vi fick instruktion om att vänta till första mensen innan vi försöker igen..
Det är jobbigt när det är så... Förra månaden började jag få blinkande smiley på dag 16 och denna månaden började jag nu få blinkade smiley dag 10, så nu väntar jag på fast smiley är på dag 12 nu och brukar ta test runt 14-17 tiden. Men jag tempar också med Nc och vad jag kan se på tempen så skulle jag tro att fast smiley kommer kanske om 2 dagar :)
Varför testar ni cb digital på eftermiddagen?
Vad jag har läst mig till ska man ta med morgonurinen för det är den säkraste att gå på då den är mest koncentrerad.
Tog ett test vid 17 tiden idag och hade fast smiley faktiskt?, så äl bör vara om 1-2 dagar då. Så nu blir det lite extra mysdagar <3. Kul att vi har samma dag heheHormonet ökar mer under dagen, bäst är att ta test mellan kl 10-20 . Och man behöver hålla sig i 2-4 timmar. Jag har testat o ta morgon, lunch, middag och kväll för ett par cyklar och då konstaterade jag att mellan 14-17 hade jag bäst resultat :)
Ja verkligen!! Haha jag tänkte fel ")
Jag skulle säga att ni inte behöver, men jag hade gjort det idag också.
För om du hade glad gubbe 3/9 så släppte ägget 4:e eller 5:e (24-36 h senare), så då hade jag velat möta upp med några simmare idag också.
Behövs säkert inte, så känn inte att ni måste om ni hellre vilar ikväll. Det borde ha tagit sig iaf :)
Du har gjort precis allt för att maxa chanserna, så ta ni det lugnt! :)
Du har gjort precis allt för att maxa chanserna, så ta ni det lugnt! :)
Nu har det gått 2,5 månader sen mitt MA vi har försök 2 st cykler men inte lyckats. Hade hoppats på denna men eftersom att jag förra veckan fick ta bort cellförändringar måste jag vänta en cykel nu innan vi kan försöka igen. Och självklart börjar jag känna av att ÄL är på gång. Extra jobbigt är att flera runt om mig är gravida eller har precis fått barn. Och nu skulle det ha varit 2 månader kvar innan BF om jag inte hade haft mitt MA. Känns så tungt just nu :(
Jag har sedan igår känt ett ?tryck? i underlivet som om mensen ska komma snart men ändå inte riktigt.. BIM är inte förrän 19/9 och fick positivt äl-test i måndags 3/9. Tror ni det kan va ett tidigt gravtecken eller är det för tidigt att känna, känns lite så? :/
Åh jag är så sugen på att plussa! Är så otålig och har inte fått igång mensen än. Vill börja försöka igen på riktigt NU! Längtar så efter plus, graviditetskänningar och stor mage och bebis....
Tog ett test imorse på BIM -6 äl+9. Tycker jag kan se ett SUPERsvagt streck men känns samtidigt som jag inbillar mig.. :( vad säger ni?
Idag kom mensen! Fem veckor efter operationen. Jag njuter av mensvärken denna gång. Så konstigt egentligen men nu är kroppen igång igen!
Det som kändes som att det skulle ta en evighet innan det inträffade har äntligen hänt! Jag är gravid igen! Jag hoppas verkligen att lillen stannar nu <3
Åh grattis carolol!! Fantastiskt!
Åh grattis! Hoppas verkligen att du har bättre tur denna gång!
Själv så går jag och väntar på att min mens ska komma igång igen efter koniseringen. Så vi kan börja försöka igen.