• Äldre 31 Mar 15:18
    9172 visningar
    12 svar
    12
    9172

    Kusin som är allergisk mot kaniner...

    Mina tjejer vill köpa sig var sin kanin. Vi har haft kaniner förut och dom är så mysiga. Däremot så är det ett litet problem nu, tjejernas kusin är allergisk mot kanin. Min andra syster har en kanin och där klarar han inte av att vara alls. Men dom bor i en liten lägenhet och kaninen springer lös i hela lägenheten. Här är det tänkt att kaninerna ska vara på övervåningen....tror ni då att kusinen kan komma hit och vara på nedervåningen? Eller tror ni han kommer känna av kaninen ändå? Vore ju tråkigt om han inte kan komma hit....vi brukar ju fira jul och sånt ihop. Han har tabletter som han tar, funkar mot katter och så....men det hjälper inte mot syrrans kanin.

  • Svar på tråden Kusin som är allergisk mot kaniner...
  • Äldre 1 Apr 09:57
    #5
    EmberEyes skrev 2018-03-31 23:03:51 följande:

    Jag är för att ta hänsyn till andra, men där går min gräns...

    Ska dina barn/din familj avstå från husdjur helt för att en allergisk kusin kommer över några gånger gånger om året? Speciellt om ni faktiskt tar den extra hänsyn med att bara ha kaninerna på ovanvåningen och därmed minskar allergenerna.

    Vill ni vara ytterligare extra hänsynsfulla kan ni, om ni märker att kusinen reagerar starkt, investera i en bra luftrenare på nedervåningen.

    Jag tycker att ni kan skaffa kaninerna med gott samvete, och passa på nu när det blir vår/sommar (eller vi tror att det ska bli...), så kusinen kan komma och "prov-umgås" när det finns möjlighet att flytta besöket utomhus om det skulle bli känningar.


    På ett sätt har du rätt där.... han är här inte så många gånger om året.... men barnens födelsedagar, som är i november, och julen är dom ju här. Men jag hoppas att om kaninerna är på övervåningen och kusinen på nedervåningen så kommer det funka.

    Sen var ju en luftrenare en bra ide.....
  • Äldre 1 Apr 09:59
    #6
    Pr0nographic skrev 2018-03-31 23:27:45 följande:

    Ja eller så kan ni skaffa en Rex pälsad kanin. Brukar ha mindre allergener och jag känner många uppfödare som är allergiska och har rexar


    Ska kolla in Rex kaniner, fast ser dom ut som kattrasen Rex så är det nog inget vi vill ha...hehehe. Men tack för tipset Glad
Svar på tråden Kusin som är allergisk mot kaniner...