• Äldre 1 Apr 22:31
    15302 visningar
    29 svar
    -4
    29
    15302

    Namn till våra tvillingpojkar?

    Snälla hjälp oss! Vi har verkligen fastnat i namnträsket med våra snart 1 vecka gamla tvillingpojkar. Nu äntligen har vi lyckats enas om vad vi båda tycker om för namn, dock inte i vilka kombinationer! Det blir antingen Valter och Vidar eller Frans och Folke. Själv föredrar jag Frans och Folke men min kille föredrar de andra förslaget. Vad hade ni valt? Snälla hjälp oss!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Namn till våra tvillingpojkar?
  • Äldre 2 Apr 13:09
    #11
    +1

    Folke och Vidar, båda nordiska och starka! Så samma tema och lika på ett sätt, men olika på andra sätt. Av era förslag gillar jag dock V&V bäst.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 2 Apr 17:14
    #12

    Av dessa så Valter och Vidar.

  • Anonym (JK)
    Äldre 2 Apr 18:40
    #13

    Vidar & Frans.

  • Äldre 2 Apr 19:17
    #14

    Vidar och Folke! (Annars V&V)

  • Anonym (GG)
    Äldre 2 Apr 19:19
    #15

    Frans och Walter

  • Anonym (Jag är anonym idag)
    Äldre 2 Apr 19:21
    #16

    Nej, tvillingarnas namn får gärna ha samma bokstav!

  • Anonym (Kalle och Palle)
    Äldre 5 Apr 17:12
    #17
    +1
    Hjarte barns mamma skrev 2018-04-01 22:31:33 följande:

    Snälla hjälp oss! Vi har verkligen fastnat i namnträsket med våra snart 1 vecka gamla tvillingpojkar. Nu äntligen har vi lyckats enas om vad vi båda tycker om för namn, dock inte i vilka kombinationer! Det blir antingen Valter och Vidar eller Frans och Folke. Själv föredrar jag Frans och Folke men min kille föredrar de andra förslaget. Vad hade ni valt? Snälla hjälp oss!


    Men varför måste de rimma och matcha?

    Ge de vars ett namn inte två namn som rimmar!

    De är två olika personer
  • Äldre 6 Apr 15:45
    #18
    -1 +1

    Är själv tvilling och har levt ett liv som ena halvan av begreppet "tvillingarna".

    Snälla, för era barns skull, ge dem två helt olika namn. Gärna ett kort till ena och ett långt till andra, inte samma begynnelsebokstav, inget rimma och matcha.

    De kommer ändå att få kämpa med att etablera egna personligheter för sin omgivning.

  • Kusin Krakel
    Äldre 6 Apr 15:48
    #19

    Kah jade valt Frans och Valter.

    Men av era alternativ Frans och Folke

  • Äldre 7 Apr 11:46
    #20

    Frans och Valter låter ju ursnyggt ihop! Två riktigt fina namn som låter bra tillsammans också.

    Håller även med de ovan som rekommenderar att inte ha namn som börjar på samma bokstav för tvillingar. Det är knepigt nog ändå att tvillingarna buntas ihop, de kan gott få en varsin första bokstav! Och grattis till tvillingar, det är mycket jobb men också så mycket kärlek!

  • LFF
    Äldre 11 Apr 09:54
    #21

    Vi har två helt olika namn (olika begynnelsebokstäver och olika längd) till våra tvillinggrabbar och de är ändå väldigt ofta omnämnda antingen som "tvillingarna" eller NamnNamn (båda namnen sägs som ett).

    Så, för att svara på din fråga, jag hade inte valt någon av era namnkombinationer.

  • Äldre 11 Apr 17:11
    #22

    Frans & Walter

  • Äldre 26 Sep 22:53
    #23
    Frans & Folke
  • Anonym (qwert­y)
    Äldre 26 Sep 22:59
    #24
    +3

    Skulle inte du ha TRILLINGAR i en annan tråd??? Har du tappat bort en?

  • Anonym (Vf)
    Äldre 27 Sep 15:39
    #25
    -1

    Nu vet jag inte om det stämmer att det var trillingar från början, men om det var det, så var det där en väldigt okänslig fråga! Det är såklart jättetungt att förlora ett av sina barn!


    Anonym (qwerty) skrev 2018-09-26 22:59:21 följande:

    Skulle inte du ha TRILLINGAR i en annan tråd??? Har du tappat bort en?


  • Anonym (-y)
    Äldre 12 Apr 20:42
    #26

    Vidar och Frans.

  • Äldre 12 Apr 20:56
    #27

    Det finns ju de som har fyra barn som alla börjar på samma bokstav. Så varför skulle inte tvillingar få ha namn som börjar på samma bokstav? Om det kommer ett tredje barn kan föräldrarna fortsätta med V- el F-tema.

    Men ValtER och VidAR låter lite för likt. Vad sägs om Valter och Vide?

    Jag röstade på Frans och Folke.

    (Hade jag själv fått tvillingpojkar hade de fått namnen Arvid och Vidar Cool )

  • Anonym (.)
    Äldre 12 Apr 21:03
    #28

    Frans och Folke

  • Äldre 12 Apr 21:41
    #29

    Vidar gillar jag inte. Jag hade valt Valter och Folke!

Svar på tråden Namn till våra tvillingpojkar?