• JoelBus

Arbetsintervju- vad säga om sina negativa sidor?

Hej där.

Jag håller på att söka jobb och funderar kring det här med arbetsintervjuer. 

Jag var på en intervju i onsdags och fick då frågan om mina negativa sidor. Jag sade då att jag inte tycker det är så roligt med konflikter på en arbetsplats. Inte för att jag skulle kalla mig konflikträdd, men jag har svårt att direkt säga åt en kollega om jag tycker hon/han gör fel. 
    Sedan sa jag att jag jobbar på att bli mer strukturerad. Att skriva ner allt jag skall göra i en kalender och så vidare. 

Var det helt knäppa saker att säga? Det stämmer och jag valde att hellre säga det än något klyschigt som jag säger bara för att det skall låta bra,som till exempel: "Jag är alltid för tidig till möten osv så jag alltid får vänta."

Vad har du sagt på den frågan när du varit på intervju?
    Om du jobbar som rekryterare: vad vill du egentligen höra. Och vad vill du absolut INTE höra?
    Ge mig alla tips ni har...Cool

• Svar på tråden Arbetsintervju- vad säga om sina negativa sidor?
  • ilovebamse

Jag brukr aldrig komma på något bra. Så jag har kört på ärlighet. Jag har svårt för att säga nej när någon frågar om jag kan jobba extra, ta helgen, byta tid, osv. Hoppas att arbetsgivaren ser det som positivt dock är det lite jobbigt för mig för jag är aldrig ledig. Haha

• JoelBus
    ilovebamse skrev 2018-04-02 11:20:49 följande:

Jag brukr aldrig komma på något bra. Så jag har kört på ärlighet. Jag har svårt för att säga nej när någon frågar om jag kan jobba extra, ta helgen, byta tid, osv. Hoppas att arbetsgivaren ser det som positivt dock är det lite jobbigt för mig för jag är aldrig ledig. Haha

Jag har också väldigt svårt att säga nej. Tänker nej, men säger ja. Kanske också ska börja använda det som en negativ grej. Det är ju som sagt mest negativt för mig själv och inte arbetsgivaren. Tack för tips!
  • AnnaZL
    JoelBus skrev 2018-04-02 11:36:02 följande: