Inlägg från: Myrsine |Visa alla inlägg
  • Myrsine

BF sept/okt/nov - Södermalm/Sickla med omnejd

Hej!

Vi väntar första barnet i höst. Följs gärna åt med fler som väntar barn i sept/okt/nov och bor på Södermalm/Sjöstan/Sickla etc.

• Svar på tråden BF sept/okt/nov - Södermalm/Sickla med omnejd
  • Myrsine

Vad kul!! Spännande! Kommer säkert gå fint :) Håller gärna kontakten. Kul att följas åt när man är i samma fas. :)

Vi är i v 14. BF 4 okt. Första barnet. Magen börjar synas en hel del och några plagg är införskaffade. Lite där är vi nu :)

• Myrsine

Oj, vad kul att du fyller den 4e :D

Jag har haft illamående omkring 6-7 veckor nu. Men Lergigan Comp hjälper. Så om du också får illamående så be barnmorskan om recept på Lergigan Comp (det finns en som heter bara Lergigan också, men den hjälper inte såsom den som heter Comp). Att bara försöka småäta kex osv typ hela tiden hjälpte inte mig och kändes inte hållbart efter ett tag att hålla på och parera det.

Annars har jag mått rätt bra i övrigt. Lite trötthet, och nu sedan en två veckor börjar man också känna sig lite andfådd ibland.

Antar att det är första barnet för er med :)

Jag var på Polarn o Pyret Skanstull härom dgn :) Så mkt gulligt! Lindex tycker jag har mkt bra annars, till bra priser.

• Myrsine

Ja, känner igen mig; lite overklighetskänsla. :) Det gick snabbt för oss med, så det har kanske bidragit en del :)

De flesta av våra närmaste vänner har barn (många av dem är 35+) men ingen nära här som väntar tillökning just nu (vad vi vet ännu :))

Kul med pluggande! Hoppas du hittat ngt intressant. Läser du ngt program eller mer fristående? Jag är ekonom i grunden.

• Myrsine

Ja, vad kul! Jag såg bra tips, här på FL, på listor över vad man oftast behöver. Praktiskt att ha ngt sammanställt att i alla fall utgå ifrån.

Jag har bara handlat några plagg än så länge, men vi tänkte börja kolla vagn snart. Är i v 16 nu.

Kul med söder! Då bor vi ganska nära.

Söder är mysigt. Och en 2a kan ju räcka ett bra tag. Marknaden är ju lite vansklig nu också så.

• Myrsine

Ja, verkligen; listorna är långa :) Bra tips om Bonti!

Vad kul! Spännande när man vet kön. Vi är i v 16 nu och vet inte kön än. Men vi har liksom en gissning på att det är en kille. Bara ngn slags känsla som ligger nära till hands. Men vi kan ju ha helt fel :)

Trevligt med fler bebisar nära. Ingen av mina nära här väntar barn just nu. Men de flesta är småbarnsföräldrar.

Kul att gå på visningar och bra att hålla koll på marknaden. Jag kan lägga ett mail sedan med var vi bor och lite om det området. (Är på jobbet nu, så får skriva mer sen :))

Svar på tråden BF sept/okt/nov - Södermalm/Sickla med omnejd