• Slemmis

    Little farmers välling!

    Hej på er!

    Vår dotter är snart 6 månader och har börjat äta lite smått, typ allt går ner, hon gillar det mesta! idag provade vi välling för första gången, jag har inhandlat ett paket little farmer som jag gjorde i ordning. Men den var jättetjock och klumpig trots att jag vispade frenetiskt?! Har köpt mam flaskor,dinapp storlek 3 och x, men verkar ändå rinna igenom så otroligt segt! Hon suger och suger men det försvinner knappt nåt ur flaskan!

    Hon får ersättning i mam-flaskor, dinapp storlek 2, aldrig varit några problem. Är det vällingen eller flaskan/nappen det är fel på tror ni? Finns det någon annan välling ni kan rekommendera? Gillade att little farmers var ekologisk osv men funkar den inte att dricka är det ganska avgörande.. nån annan som haft liknande problem med little farmers välling?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Little farmers välling!
  • NextUp

    Jag har inte testat deras välling men däremot deras gröt, även den blev klumpig och tjocknade till rejält en kort stund efter blandning. Så illa att min son inte klarar att äta den utan att klökas eller kräkas så efter ett par försök slängde jag den grötförpackningen och kände aldrig mer. Hoppas du får svar från någon som provat deras välling också.

  • Bertram

    Finns ju ändå ingenting vettigt innehåll i välling som barn behöver. Ge riktig mat istället :)

  • Meriall

    Gröt är nog bättre än välling om du vill öva på nya konsistenser. Välling är som ersättning i konsistens fast sämre i näring.

    Jag gav Alex &Phils gröt på klämflaska (fast på sked), tyckte den lät bra näringsmässigt etc.

  • Slemmis

    Tack för era svar! Verkar som att fler haft problem alltså. Har nu inhandlat Sempers majsvälling istället och ska prova den idag. Funderar på att skriva till little farmer/lantmännen så de vet om problemet!

    Ger för övrigt riktig mat också men vill även ge välling då jag tänker att det kan vara smidigt med flaska i vissa situationer. Ersättning ska hon få ett tag till men blir väl tillslut för stor. Vet däremot många som druckit välling i flera år ????

  • NextUp
    Slemmis skrev 2018-04-03 11:52:27 följande:

    Tack för era svar! Verkar som att fler haft problem alltså. Har nu inhandlat Sempers majsvälling istället och ska prova den idag. Funderar på att skriva till little farmer/lantmännen så de vet om problemet!

    Ger för övrigt riktig mat också men vill även ge välling då jag tänker att det kan vara smidigt med flaska i vissa situationer. Ersättning ska hon få ett tag till men blir väl tillslut för stor. Vet däremot många som druckit välling i flera år ????


    Vill du ge välling hade jag satsat på havrevälling istället för majs, mildare och betydligt mindre risk för förstoppning. Havre innehåller även mindre mängd gluten än vanlig eller fullkornsvälling.
  • Slemmis

    Havregröten har vi redan (Semper) :) den gillar hon!

    Haha okej, får prova majsvällingen först litegrann och se hur hon reagerar, men ska testa havrevällingen också. På majsvällingen stod det dock på förpackningen ?bra att börja med? och det var lite därför jag tog den :)

  • Iowhannah
    Slemmis skrev 2018-04-03 11:52:27 följande:

    Tack för era svar! Verkar som att fler haft problem alltså. Har nu inhandlat Sempers majsvälling istället och ska prova den idag. Funderar på att skriva till little farmer/lantmännen så de vet om problemet!

    Ger för övrigt riktig mat också men vill även ge välling då jag tänker att det kan vara smidigt med flaska i vissa situationer. Ersättning ska hon få ett tag till men blir väl tillslut för stor. Vet däremot många som druckit välling i flera år ????


    Nä man blir inte för stor för ersättning. Vi slutade med ersättningen när sonen var 1,5 år. Vi började aldrig med välling heller pga glutenhalten.
  • Slemmis
    Iowhannah skrev 2018-04-03 17:12:29 följande:

    Nä man blir inte för stor för ersättning. Vi slutade med ersättningen när sonen var 1,5 år. Vi började aldrig med välling heller pga glutenhalten.


    Ok :)
  • Slemmis

    Om någon är intresserad så slank Sempers majsvälling (gav halv portion eftersom det var första gången + en halv portion ersättning efteråt) ner rekordsnabbt så får nog bli Semper hädanefter.

Svar på tråden Little farmers välling!