• Kia82
    Äldre 3 Apr 16:15
    12271 visningar
    20 svar
    20
    12271

    70 dagar kvar

    Någon mer som har ungefär lika lång tid kvar och vill tipsa om saker/gnälla/fördriva tiden?

  • Svar på tråden 70 dagar kvar
  • Kia82
    Äldre 3 Apr 18:02
    #2
    halfbaked skrev 2018-04-03 17:18:03 följande:

    68 dagar kvar och fick nyss skitont i magen. En kraftig sammandragning eller nåt längtar så. Ska jobba in i det sista för att fördriva tiden.


    Har du barn sen innan?
  • Kia82
    Äldre 3 Apr 21:28
    #5
    Sjuttiosjuan skrev 2018-04-03 20:58:38 följande:

    Jag har 71 dagar kvar men inget att direkt gnälla på so far:) Hade halsbränna förut men sen jag hittade Omeprazol har livet blivit lättare! Tiden går fortfarande rätt fort tycker jag men snart kommer det väl singla sig fram:)


    Omeprazol har räddat mitt liv, knaprade Novalucol tidigare men sen ett par veckor tillbaka funkar dom inte så bra längre.

    Önskar att det gick att snabbspola tiden lite.
  • Kia82
    Äldre 3 Apr 21:42
    #6
    halfbaked skrev 2018-04-03 21:04:02 följande:

    Har en tjej som blir 22 månader runt bf Du då?

    Har du fixat allt inför bebis ankomst?


    Jag har ett litet gäng här hemma mellan 4-13 år, detta blir nummer fem och definitivt sista barnet.

    Det mesta är färdigt, har lite ?piffande? i barnrummet och lite smått kvar att handla.
  • Kia82
    Äldre 5 Apr 12:37
    #10
    Dhassan skrev 2018-04-04 00:31:34 följande:

    Hej jag har 75 dagar kvar och längtar så mycket jag har fixat bebisens kläder och köpt vagn och babysitter ska åka till gekås nu på lördag och inhandla lite annat för bebisen. Har en dotter som blir 10 innan bebisen kommer och en son på 8 år


    Åhh vad kul att åka till Gekås. Jag var själv där för någon månad sedan, hade en känsla av att det skulle bli tungt längre fram och mycket riktigt, foglossningen har blivit mycket värre bara på några få dagar.

    Idag handlade jag hem ett litet paket med blöjor 2-5 kg, kändes helskumt!??
  • Kia82
    Äldre 5 Apr 15:28
    #11

    Är det någon mer som är konstant trött hela tiden? Jag håller på fullaste allvar på att gå under.

  • Kia82
    Äldre 6 Apr 15:06
    #14

    Hur mycket kläder i minsta storleken (50) har ni köpt? Jag blir inte klok på hur mycket som behövs, minns inte sen de andra barnen och mina barn blir minst 4 kg klumpar?

  • Kia82
    Äldre 9 Apr 16:04
    #17
    Jacqueline skrev 2018-04-09 11:38:30 följande:

    47 dagar kvar men gissar på att det snarare blir cirka 25-30 dagar då mina andra kommit tidigare.

    Femte och sista barnet för mig, äldsta är 12 och yngsta blev nyss 1.

    Allt är klart för bebisens ankomst iallafall så jag försöker mest chilla och dona med vardagssaker


    Vad kul med ytterliggare en som väntar femte och sista. Min äldsta hinner fylla 13 strax innan bebisen är beräknad att komma. Jag är dock väldigt glad över att vi bara kommer att ha ett blöjbarn nu. Yngsta fyller 4 i sommar.

    Allting färdigt här med förutom ett par grejer som ska inhandlas på Ikea imorgon men sen så.

    Är lite avis på er som troligtvis föder lite innan bf, jag har gått över med alla mina. 64 dagar kvar + sannolikt ytterliggare upp till en vecka.
  • Kia82
    Äldre 9 Apr 16:07
    #18
    12345hopp skrev 2018-04-09 11:27:46 följande:

    Jag hakar också på här :) 67 dagar till bf säger min app men blir igångsatt senast 37+6 så jag behöver inte lida fullt så länge till.

    Jag är föräldraledig med min dotter på 14 månader, är så glad att jag inte behöver jobba! Jag känner att jag inte gör annat än att gå runt och klaga, börjar känna mig ganska jobbigt och tycker synd om min sambo (men mest synd om mig) haha! :)

    Tiden går iallafall ganska fort jämfört med första graviditeten så det är skönt men samtidigt vet jag inte hur jag skall orka 7 veckor till..


    Varför ska du bli igångsatt?

    Jag klagar också. Har fått foglossning och stundvis är den för jäklig, har så ont att jag knappt vet var jag ska ta vägen, hade även en sammandragning igår som gjorde såå ont och höll i sig hur länge som helst! :-O
  • Kia82
    Äldre 9 Apr 20:23
    #20

    Usch, måste bara få gnälla lite, känner mig så stor och otymplig, får ont av foglossningen och sammandragningar för minsta lilla, för att inte tala om benen som är såå svullna. Jag är så less, känner mig fet och äcklig och har knappt några kläder som passar längre så det är verkligen såå tråkigt att klä sig. Usch!

Svar på tråden 70 dagar kvar