• Äldre 3 Apr 22:20
    6270 visningar
    5 svar
    5
    6270

    Hur vet jag om USB kabeln är kompatibel med snabbladdaren? Samsung galaxy s7 snabbladdare

    Hej

    Jag försöker förstå mig på detta med snabbladdare till mobilen har s7.

    Går det bara med original snabb laddaren?

    Den här jag ju men sladden verkar fått en skada. Kan jag ta en annan sladd jag har till andra laddare eller måste jag hitta en kompatibel sladd också? Hur vet jag vilken som är det?

  • Svar på tråden Hur vet jag om USB kabeln är kompatibel med snabbladdaren? Samsung galaxy s7 snabbladdare
  • Äldre 12 May 21:55
    #1

    Du måste kolla vilken kontakt du har, tror det är usb b på s7, sen kan du gå in i elektronikbutik och köpa laddkabel, det finns vissa som mest är till för laddning, andra för dataöverföring, känns som sirap i kabeln om man tar fel, men det vet de i affären.

  • Äldre 12 May 21:58
    #2

    Så länge de är lika stora är det skit samma.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Äldre 12 May 23:24
    #3
    Aniiee skrev 2018-05-12 21:58:08 följande:

    Så länge de är lika stora är det skit samma.


    Nej, skillnad, min ena sladd laddar klart på nån timme, de andra tar 4 ti,,ar för att ladda klart.
  • Äldre 12 May 23:42
    #4
    Skånepar skrev 2018-05-12 23:24:47 följande:
    Nej, skillnad, min ena sladd laddar klart på nån timme, de andra tar 4 ti,,ar för att ladda klart.
    Då har du en gammal en.....
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Äldre 13 May 14:14
    #5
    Aniiee skrev 2018-05-12 23:42:46 följande:
    Då har du en gammal en.....
    Nä, fick ju med orginalkabel när jag köpte mobilen vid nyår, och sen köpte jag fler laddakablar på tradera och märker ju stor skillnad på laddtid, när jag använder orginalkabel står det typ snabbladdning, 48 min till fulladdat, med traderakablarna ligger det mellan  tre och fyra timmar.
Svar på tråden Hur vet jag om USB kabeln är kompatibel med snabbladdaren? Samsung galaxy s7 snabbladdare