• Anonym (Jag)

Inneboende som bjuder hem folk

Är det skäl för uppsägning om den inneboende bjuder hem folk utan att ha checkat med oss först?

Vi har upprepade gånger sagt att vi inte är okej med det, men det händer ändå gång på gång.

• Svar på tråden Inneboende som bjuder hem folk
  • Anonym (Jag)

Hon får inte bjuda hem folk alls utan att ha checkat med oss och det har vi sagt redan innan hon flyttade in.

• Anonym (Jag)

Självfallet bjuder vi hem folk, det är vårt hus och hon visste reglerna redan från start.

Hon betalar inget i pengar, hon bor här gratis mot att hon är barnflicka på vardagarna.

• Anonym (Jag)
    NELJ skrev 2018-04-05 08:00:55 följande:

Lite hårt kan jag tycka.

Hur länge löper avtalet? Uppsägningstid?

Tills vidare, har inget satt sistadatum.
  • Anonym (Jag)
    NELJ skrev 2018-04-05 08:11:50 följande:

Då har ni tre månaders uppsägningstid. I tre månader kan ni väl stå ut?

Trots upprepade problem?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (???) skrev 2018-04-05 08:14:54 följande:

Varför får er inneboende inte ta hem vänner är min fråga? Tycker det är konstigt att hen måste fråga er så fort hen ska göra något som om hen är en tonåring.

För att vi inte vill ha främmande människor i vårt hem. Det var ett av villkoren och hon accepterade det.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Wow) skrev 2018-04-05 08:15:34 följande:

Jösses, hoppas hon väljer att flytta till en trevligare och mer generös familj!

Vi är väldigt generösa, har tex betalat en solresa för henne i vintras, men nu börjar vi verkligen lessna på hennes beteende.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (???) skrev 2018-04-05 08:16:18 följande:

Vilket jävla trams. Hon betalar ett rum men ni beter er som några jävla kungar hon ska fråga om lov för att få ha vänner.

Nej hon betalar inte. Hon bor där gratis mot att hon är barnflicka.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (???) skrev 2018-04-05 08:18:13 följande:

Men vad bra då. Då kanske hon kan flytta till en familj som behandlar henne som en människa och inte som en betjänt. Får hon lön ens? Eller jobbar hon gratis och sköter era ungar? Men får inte ha ett eget liv?

Betjänt? Knappast. Det hon gör är att hämta i skolan, servera mellanmål och hjälpa med läxor ibland. Hon betalar varken för mat eller husrum.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (???) skrev 2018-04-05 08:24:10 följande:

Du svarade inte på min fråga. FÅR HON LÖN!?

Hon är inte anställd på något sätt, det är vad vi kallar det oss emellan.

Hon har ett stort rum med egen tv, badrum, balkong, kyl och frys och hon får all mat gratis mot att hon hjälper oss med barnen två timmar per vardag.

Hon får ingen lön i övrigt, vi hade tjänat betydligt mer om vi hade tagit betalt i pengar istället, men hon utbildar sig till lärare och tyckte det var en bra idé att få lite mer erfarenhet av barn samtidigt.
Svar på tråden Inneboende som bjuder hem folk