Inlägg från: Anonym (Vampyrina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vampyrina)

Inneboende som bjuder hem folk

Anonym (Jag) skrev 2018-04-06 14:04:13 följande:
    Jag har redan sagt att hon är från en vanlig svensk medelklassfamilj.
    Hon hämtar dem vid 14 och vid 16 kommer jag hem. De är stora nog att sköta det mesta själva, så är inget barnvaktade. Hon ser bara till att de kommer hem, får i sig nåt att äta och att de gör läxorna.
    Och det är inget JOBB.
    Jag bestämmer inte över henne, hon är fri att göra vad hon vill dygnets övriga 22 timmar. Det enda vi inte vill är att hon drar hem gäster utan att stämma av med oss först.
    Har hon aldrig föreläsningar mellan 14-16? Hur fungerar det? Får du inte dåligt samvete att hon inte kan gå på alla föreläsningar, men ändå inte får betalt?
  • Anonym (Vampyrina)
    Anonym (Jag) skrev 2018-04-06 14:52:52 följande:
    Både ja och nej. Hon svarade på vår annons och sen visade det sig att hon är dotter till mannens fd kollega och att hon varit med på några tillställningar med jobbet.
    Det här stämmer ju inte med det du skrev förut om att du bara vlile hjälpa henne och hitta något hon kunde göra mot att få mat och husrum. Ni behövde ju ingen barnflicka egentligen... Men nu visar det sig att ni hade en annons ute? Du verkar inte vara ärlig.
  • Anonym (Vampyrina)
    Anonym (Jag) skrev 2018-04-06 16:38:45 följande:
    Ja men eftersom ni inte vet alla detaljer kring dealen så håller jag inte med. De flesta hade slängt ut en om man inte kan betala.
    Hade hon skött sig hade vi antagligen inte varit lika noga med att säga till innan längre, men eftersom hon upprepade gånger både bjudit hem utan att fråga och låtit dem vara i övriga huset så har hon inte fått det.
    Säg upp dealen med henne då!
    Prata med henne och hör efter hur lång tid hon behöver innan hon kan flytta ut.
    Hon kanske kan flytta hem till sina föräldrar redan imorgon?
Svar på tråden Inneboende som bjuder hem folk