Fysiska symptom vid ångest
Hej alla! Jag har lidit av ångest i ca 15 år. Det har yttrat sig mest vid olika sociala tillställningar som t.ex. gruppmöten på jobbet, tandläkare sök mm och då har alltid handlat om att jag varit skitnödig och har hängt på toan mycket innan dessa tillställningar så att jag inte blir skitnödig på mötet. Detta har stannat men istället har jag fått en kraftig attack för ca 1 år sedan då det kändes att jag höll på att bli galen. Detta stoppades med Atarax men sedan kom kroppsliga symptom..Ont i testiklarna och kissnödighet. Läkaren trodde på klamydia. Blev livrädd och tänkte på detta hela tiden. Testade mig negativt. Sedan försvann dessa värk som byttes mot diffusa värk som dyker upp här och där en liten stund och byter ställe sedan. Kan kännas i knän, fingrar fötter, rumpmuskler. Kan känna stickningar, domningar och ofrivilliga muskelryckningar samt ibland någon rodnad här och där. Svaghetskänsla mm. Ngn som varit med om detta? Har börjat äta citalophram 20 mg men inte känt av effekten än. Ska tilläggas att jag är en aning hypokondrisk med.